اخبارخارجی

اتهام تجاوز جنسی علیه خاخام یهودی

آوای سنت : نچاما تینا یک زن یهودی است که هر هفته تظاهراتی را در مقابل پارلمان اسرائیل برگزار می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، او خواستار تحقیق درباره خاخام مشهوری است که به او تجاوز جنسی کرده است.او به دنبال شکستن سکوت پیرامون تجاوز جنسی در دنیای یهودی مذهب است.نچاما، ۳۸ ساله،به خبرگزاری فرانسه گفت: من فقط از آنها می خواهم صدای مرا بشنوند.

او در ماه اوت، با یک انتشار پیامی در فیس بوک، خاخام زوی تاو ۸۴ ساله را متهم کرد که در طی چندین سال،از جمله زمانی که او خردسال بود به او تجاوز کرده است.

تاو، ریاست مدرسه هار حمور یشیوا یکی از تأثیرگذارترین مراکز مطالعات یهودی در قدس را بر عهده دارد.او در آخرین انتخابات نوامبر در پارلمان اسرائیل یکی از کرسی های پارلمان را به دست آورد و با بنیامین نتانیاهو،نخست وزیر منتخب،برای حمایت از دولت بعدی اوبه توافق رسید.

تاو از اظهار نظر در مورد مجموعه ای از اتهاماتی که تینا و زن دیگری به نام دوریت لانگ علیه او مطرح کرده اند،خودداری کرد.تاو به درخواست های مکرر خبرگزاری فرانسه برای اظهار نظر در این باره پاسخ نداد.رسانه های اسرائیلی روز دوشنبه گزارش دادند که او ممکن است به دلیل فقدان شواهد قطعی،تبرئه شود.

تینا علاوه بر اعتراضات در مقابل مجلس،سعی می کند با تاو مقابله کند و او را در منطقه ای ملاقات می کند که در این منطقه دارای هوادار است.او گفت من بیش از ۱۵ سال است که بخشی از این جامعه هستم.من متاهل هستم و فرزندانم در مؤسسات همسرم تحصیل کردند.او به خبرگزاری فرانسه گفت:انگیزه اعتراضش احساس وظیفه برای کمک به افراد آسیب پذیر در معرض تهدید است.

یایراتینگر،نویسنده ای متخصص در جامعه افراطی ارتدوکس اسرائیل،تاو را یکی از بانفوذترین خاخام های اسرائیل ویکی از محافظه کارترین و افراطی ترین مقامات این رژیم توصیف کرده است.

او گفت:اتهامات تینا و لنگ باعث ایجاد شوک در جامعه یهودی شد.اتینگر گفت:این آغاز یک فرآیند عمیق است و دانستن تأثیرات بلند مدت آن بر دنیای دینی یهود دشوار است،همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد اعتراض تینا که به عنوان یک تلاش فردی آغاز شد،در حال افزایش است و ده ها نفر به طور مستمر هر دوشنبه در خارج از پارلمان به او می پیوندند.

برادر او، یوسف بویارسکی، از جمله کسانی بود که در تجمع اخیر در کنار او ایستاد و گفت اعتراض تینا علیه سیستمی است که بسیاری از قربانیانی که از سوی خاخام ها مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند را مجبور به سکوت کرده است.او به خبرگزاری فرانسه گفت:کارزار خواهرم به نفع عمومی است و نه یک تلاش شخصی.

فهرست رو به رشدی از خاخام ها به طور علنی ازتحقیقات درباره تاو حمایت کردند.حتی بزالل اسموتریچ،رئیس حزب راست افراطی صهیونیستی که حزب نوام را در فهرست انتخاباتی خود گنجانده بود،گفت که باید تلاش شود تا شکایات علیه تاو روشن شود.

کارمیت فینتاش،یکی از رهبران خاخام که یک جامعه افراطی ارتدوکس را رهبری می کند گفت که برای حمایت از تینا در تظاهرات هفتگی آمده بود،او افزود:طرز فکر جامعه مذهبی در مورد نحوه برخورد با این مسائل به تدریج در حال تغییر است.

اصل مطلب را اینجا ببینید

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن