اخبارخارجی

یک فعال فرانسوی: ادای نماز در اماکن عمومی ژاپن مشکلی ندارد

آوای سنت : یک فعال فرانسوی تجربه خود از برپایی نماز در اماکن عمومی شهر توکیوی ژاپن را ثبت و اعلام کرد: ادای نماز در مکان‌های عمومی در ژاپن مشکلی ندارد. فقط کافی است اجازه بگیرید.

به نقل از الجزیره، «مروان محمد» فعال فرانسوی عرب تبار در طول سفرش به توکیو پایتخت ژاپن که برای یک نشست ویژه حضور یافت، تجربه خود را از برپایی نماز در اماکن عمومی این شهر ثبت کرده است.

مروان محمد، این فعال ضد اسلام هراسی در فیلم ویدئویی گفت: در زمان نماز در محل شهرداری سخنران بود. سپس از یکی از مسئولان آنجا اجازه گرفت و پیش از آن که به سراغ شخص دیگری برود، او را به اتاق تمیزی برد تا در آن نماز بخواند.

این فعال فرانسوی در این فیلم ویدئویی افزود: ادای نماز در مکان‌های عمومی در ژاپن مشکلی ایجاد نمی کند. فقط کافی است اجازه بگیرید و هرگز دچار مشکل نخواهید شد.

وی گفت: ادای نماز در همه مکان‌های عمومی در ژاپن تاز مانی مانع در روند زندگی مردم در این کشور نباشد، مجاز است. مسئولان ژاپنی به اعتقادات مذهبی دیگران و حق آنها برای انجام شعائرشان  احترام می گذارند.

دامیان ریو، رهبر حزب راست‌گرای افراطی «بازپس‌گیری فرانسه» از مدتها پیش کمپین گسترده علیه مسلمانان نمازگزاران در اماکن عمومی و زنان مسلمان محجبه در فرانسه را به راه انداخته بود.

«جرالد دارونان» وزیر کشور فرانسه، اوایل سال گذشته، بسته شدن ۲۱ مسجد را اعلام کرد. این اقدام برای اولین بار در تاریخ فرانسه انجام شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن