اخبارداخلی

۱۳۲۰ نفر از معلولان خراسان شمالی در سال ۱۴۰۲ شاغل می‌شوند

آوای سنت : مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی از ایجاد اشتغال برای ۱۳۲۰ معلول استان در سال جاری خبر داد.

توحیدی مقدم ، اظهار داشت: خانه حمایتی توانبخشی معلولان ذهنی در فاروج در هفته گرامیداشت و تکریم معلولان امسال به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: اختتامیه بازی‌های بومی و محلی افراد دارای معلولیت تحت پوشش برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه در استان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و هیئت‌های ورزشی استان در هفته آتی که منتخبان این مسابقات، به جشنواره ملی بازی‌های بومی و محلی راه می‌یابند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱، ۸۰۱ واحد مسکونی در استان ساخت یا خرید و تحویل مددجویان شده که ۸۵ درصد آن متعلق به افراد دارای معلولیت خاص بوده است و در سال ۱۴۰۲، برش ۶۰۰ نفر برای استان در نظر گرفته شده که تاکنون ۵۰ درصد آن محقق و بیش از ۸۰ درصد آن به افراد دارای معلولیت اختصاص می‌یابد.

توحیدی افزود: در ارتباط با اشتغال نیز در سال ۱۴۰۱ در استان جهت ۱۵۱۴ نفر اشتغال ایجاد شده که ۹۰ درصد مربوط به معلولین عزیز بوده است و در سال جاری نیز اعتبارات اشتغال‌زایی جهت معلولان در نظر گرفته شده که در حال انجام و برش اشتغال سال جاری ۱۳۲۰ نفر است.

وی با اشاره به برنامه‌های این هفته در استان خراسان شمالی تصریح کرد: به همراه معاون توانبخشی و ۳ نفر از افراد دارای معلولیت منتخب از استان در همایش ملی گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت که توسط سازمان بهزیستی کشور و با حضور مقامات کشوری وزیر کشور، وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی کشور، مدیران و معاونین توانبخشی بهزیستی استان ها و افراد دارای معلولیت موفق در زمینه‌های تحصیلی، ورزشی، هنری و غیره کلیه استان ها در محل باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد، شرکت کردیم.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: مراسم گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت در شهرستان بجنورد توسط اداره کل بهزیستی استان و بهزیستی شهرستان بجنورد با حضور استاندار خراسان شمالی و مقامات استانی و توانخواهان و خانواده‌های آنان نیز برگزار شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن