جهان اسلامعمومی

تسهیلات الازهر برای دانشجویان فلسطینی

آوای سنت : شیخ الازهر اعلام کرد دانشجویان فلسطینی در حال تحصیل در این دانشگاه از بورسیه کامل و تسهیلات دیگر برخوردار خواهند شد.

به نقل از عربی ۲۱، احمد الطیب، شیخ الازهر دستور داد که بورسیه تحصیلی کامل به دانشجویان فلسطینی ارائه شود. این بورسیه شامل معافیت از هزینه تحصیل و مسکن به عنوان بخشی از همبستگی با مردم فلسطین در شرایط ادامه تجاوزات وحشیانه اسرائیل علیه غزه است.

بر اساس بیانیه‌ای که در سایت رسمی الازهر منتشر شده است، دستور شیخ الازهر همچنین شامل پرداخت ماهانه مبلغی به دانشجویان فلسطینی است که برای تحصیل به دانشگاه الازهر می‌آیند.

بر اساس این بیانیه، تعداد دانشجویان فلسطینی در الازهر ، ۴۴۴ دانشجوی دختر و پسر است و ۷۵ دانشجوی دیگر متقاضی بورسیه تحصیلی هستند.

الطیب تأکید کرد که الازهر به دلیل تجاوزات وحشیانه به مردم و برادران ما در غزه، توجه ویژه‌ای به دانشجویان فلسطینی در حال تحصیل در آنجا می‌کند و تأکید کرد که مایل است شخصاً شرایط آنها را پیگیری کند.

شیخ الازهر با بیان اینکه همه مراکز الازهر همیشه به روی دانشجویان فلسطینی باز است از آنها خواست تا در کسب علوم دینی و دنیوی، برای خدمت به میهن و ملت خود، نهایت تلاش خود را به کار گیرند و سفیران الازهر در مصر و فلسطین عزیز باشند.

در این بیانیه تأکید شده است که رهنمودهای الطیب در چارچوب همبستگی کامل الازهر با مردم فلسطین در برابر تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی و به دلیل تمایل به ایجاد شرایط مناسب برای این دانشجویان است.

هفته گذشته الازهر در بیانیه‌ای تأکید کرد که زمان هم‌افزایی تلاش‌ها برای کاهش درد و رنج فلسطینیان و ایجاد کشور مستقل فلسطینی فرا رسیده است.

در این بیانیه الازهر بر حمایت خود از مردم فلسطین در دفاع از آرمانشان تأکید کرد و همچنین خواستار آشکار کردن وحشی‌گری اشغالگران صهیونیستی شد که ناقض قوانین، مقررات و کنوانسیون‌های بین‌المللی هستند.

الازهر گفت که مردم فلسطین همچنان بیش از ۵۰ روز است که از نسل‌کشی و آوارگی اجباری، ممنوعیت غذا، دارو و آب و قطع برق و اینترنت، هدف قرار دادن غیرنظامیان در بیمارستان‌ها، مساجد، کلیساها و مکان‌هایی برای پناه دادن به آوارگان و کشته‌شدن حدود شش هزار کودک و حدود پنج هزار زن رنج می‌برند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن