اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

آخوند حنفی : تاکید اسلام در مورد حجاب با هدف حفظ زنان است

آوای سنت: امام جمعه موقت سیمین شهر خروج بی رویه زنان از منزل را باعث سردی روابط در خانواده ها دانست

به گزارش آوای سنت، نیاز قلیچ آخوند حنفی طی سخنانی ضمن ترجمه آیاتی از قرآن کریم، با گریزی به دوران جاهلیت وظایف زنان در قبال خانواده و جامعه را مورد توجه قرار داد و گفت: در عصر جاهلیت زنان، تابع هیچ حکم و شرعی نبوده و خروج از منزل در میان شان امری عادی بشمار می رفت‌. در آن زمان زنان و مردان در محیط های جمعی و بدون آنکه پوشش مناسبی داشته باشند به گشت گذار می پرداختند.

پس از صدر اسلام که اسلام به بانوان عزت و کرامت بخشید، زنان نسل های بعدی تحت تاثیر فرهنگ های مبتذل، تدریجا رفتارهای گذشته را در پیش گرفته و امروز می بینیم که بازارها و اماکن فروش مملو از زنان شده است.

آخوند حنفی دستور قرآن مبنی بر رعایت پوشش اسلامی را از نگاه مفسرین حفظ شان و مقام زن خواند و اظهار داشت: خروج بی هدف از خانه ارزش و امنبت بانوان را تقلیل بخشیده و موجب سردی در روابط و پیدایش بسیاری اختلافات خانوادگی می شود، لیکن اراده زنانی که در برابر وسوسه های شیطانی ایستادگی کرده و ماندن در خانه را برای خود بهتر می دانند، کمتر به میان اجتماع می روند و این کارشان عبادت به حساب می آید.

یکی از ضروریات خروج از منزل در مورد بانوان به دوران صدر اسلام بر می گردد. در جایی که زنان نمازهایشان را در مساجد می خواندند، زیرا بنا به عقیده آن حضرت صلی الله علیه واله وسلم مساجد بهترین اماکنی بودند که یک زن می توانست در آنجا دین و احکام شرعی را یاد بگیرد.

امام جمعه موقت سیمین شهر با انتقاد از استعمال مواد خوشبو کننده از سوی برخی زنان، عنوان نمود: مجهتدین امر، تنها منبع یادگیری مفاهیم دینی برای بانوان صدر اسلام را در حضور در جلسات نبی مکرم می دانند، اما با گسترش اسلام، مبلغین و مفسرین دینی به حد کفایت رسیده و علی الخصوص امروز جامعه از اساتید حوزوی غنی شده است. هر مردی که در خانه نماز می خواند یک ثواب می گیرد، ولی برای بانوان ثواب خواندن در مسجد منظور می شود.

آخوند حنفی به نقل از پیامبر صلی الله علیه واله وسلم، خانه نشینی زنان را نوعی جهاد در راه خدا دانست و تاکید کرد: یکی از وظایف مردانی که در مساجد تعلیم می بینند انتقال مفاهیم به زنان و فرزندان شان می باشد. اولویت مهم برای بانوان این است که نمازها را در منازل شان و در صورت امکان در اتاق های کاملا پوشیده بخوانند به نحوی که به بیرون دیده نداشته باشند.

این عالم اهل سنت متذکر شد: بانوان مسلمان باید زینت الات شان را در معرض دید نامحرم قرار ندهند. بنا به میل خود از خانه خارج نشوند. مدل های بیگانه را برای خودشان الگو قرار ندهند. نماز انسان را از فحشا باز می دارد. بانوان محجبه نمازهای شان را با خضوع و خشوع برپای دارند. به هنگام خروج از منزل عفاف و حجاب شان را رعایت کنند. آیه پنجاه و نهم از سوره احزاب در بحث حجاب، علاوه بر پوشیده داشتن سر، بر حفاظت از صورت نیز اشاره کرده است. شبهه افکنی یکی از آفات دنیای اسلام می باشد. سابقا بانوان ما تا ساق پای خود را پوشیده داشتند، ولی متاسفانه تغییرات زیادی در پوشش ها ایجاد شده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن