اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

آخوند خوجملی : امنیت امروز ما مرهون مجاهدت شهداست

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت نگین شهر، جایگاه ممتاز ایران در منطقه را مرهون خون شهدا، امنیت پایدار و دست آورهای حوزه خدمات رسانی در انقلاب اسلامی عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت ابوبکر آخوند خوجملی در جریان یادواره شهدای نگین‌ شهر که به‌ مناسبت ایام الله دهه فجر و در حوزه علمیه محمدیه اهل سنت آن برگزار شد، با بیان‌ این مطلب که امنیت و آسایش امروز ما مرهون خون های ارزشمند شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی است، گفت: شهدا، رزمندگان، ایثارگران و همه کسانی که برای حفظ و حراست از مرزهای سرزمین اسلامی فداکاری کردند در حقیقت مرد میدان بودند. این نظام اسلامی و این وحدت و امنیت که بدان افتخار می‌کنیم همه از ثمره خون شهدا به دست آمده است.

وی در اینباره تصریح کرد: شهادت راهی سخت و دشوار است، چون انسان با ارزشمند ترین دارایی خود را بر طبق اخلاص می گذارد و آن از دست دادن جان در راه اهداف والا می باشد. کسی که خویشتن را فدا می کند تا دیگران در آسایش باشند در حقیقت دستاورد مهمی را به یادگار می گذارد.

در همه مبارزات تاریخ اسلام نیز انسان های بسیار مهمی نهال دین را بارور کرده و سخت مجاهدت نمودند تا اسلام از آسیب دشمنان در امان بماند. پاسداری از ارزش ها کاری سخت و دشوار است، زیرا در معرض تهدید و هجمه قرار دارند. در این میان شهدا سرمایه ارزشمند این انقلاب هستند. آنها رفتند تا ما بمانیم و امروز بتوانیم در امنیت کامل و در کنار یکدیگر جشن پیروزی انقلاب را برپا داریم.

آخوند خوجملی ضمن تاکید بر این نکته که مرد میدان بودن از صفات بارز شهدا است، اظهار داشت: شهدای انقلاب اسلامی مردانی بودند که با شجاعت تمام در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب ایستادند. آنها صادق العهد بودند و سهم خودشان را نسبت به اسلام و انقلاب ادا کردند. شهدا همچنین نماد مقاومت، نماد وحدت عملی بودند، چرا که در هشت سال دفاع مقدس در یک سنگر برای دفاع از خاک وطن جنگیدند و وحدت عملی را اجرا گذاشتند تا وفاداری خود را به انقلاب و کیان میهن به اثبات برسانند.

در حال حاضر هم انقلاب اسلامی ایران از چند جهت در معرض تهدید است که یکی از موارد به چالش کشیدن آرمان های انقلاب پنجاه و هفت از سوی عوامل استکبار خارجی می باشد. آنها تلاش می کنند تا نسل جوان را نسبت به اهداف شهدا بدبین کرده و برنامه های ضد دینی خودشان را پیاده کنند، اما به یمن دست آوردهای طراحان عرصه مقاومت توانستیم این کشور را از هر گونه گزند احتمالی در امان نگه داشته و استقلال کشور را حفظ نماییم.

امام جمعه اهل سنت نگین شهر جایگاه ایران را در منطقه ممتاز و تعیین کننده توصیف کرد و یادآور شد: با وجود ناامنی های که دشمن در منطقه ایجاد می کند، خوشبختانه در کشور ما امنیت وجود دارد که اگر نبود زندگی را در رعب و وحشت می گذراندیم. آسیب های بر جای مانده از گذشته ترمیم شده اند.

دورترین روستاها را می بینیم که به راه های مواصلاتی و منابع انرژی متصل هستند. گرچه نمی توان تورم موجود را کتمان کرد و از کنار آن به راحتی گذشت، لیکن توان کشور ما در بسیاری عرصه ها نسبت به گذشته ارتقاء یافته و همیاری مردم با مسئولین دولت و همت دولت در کاهش مشکلات زمینه ساز آینده روشن خواهد بود.

آخوند خوجملی خاطرنشان ساخت: دولت باید در انتخاب مسئولین مجرب و کارآمده در راس امور دقت بیشتری داشته باشد. هر مسئولی که بر مسندی انتخاب می شود بدون همیاری مردمی موفق نخواهد بود و لذا می بایست از دانش ساکنین بومی و اهل دلسوز و اندیشه در راستاهی اهداف عالی بهره برد. مراکز مهم در حد رفع و رجوع کارهای اداری عمل نکرده و بلکه باید زمینه های ارتباط هرچه بیشتر با نسل جوان را بکار بگیرند. برای بهتر جا انداختن دستاوردهای انقلاب اسلامی کارهای فرهنگی لازم است. در عرصه های میدانی به نسل جوان اعتماد کرده و ضمن نظارت عنان کارهای مهم را در اختیار ایشان قرار دهیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن