اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

اختلاف حکام اسلامی عامل تجاوزات اسرائیل در فلسطین

انتقاد ابوبکر آخوند خوجملی از سکوت حکام مسلمان در برابر جنابات صهیونیست ها

آوای سنت:  امام جمعه اهل سنت نگین شهر کشتار مردم بی گناه فلسطین و هتک حرمت به مسجد الاقصی را محکوم کرد.

به گزارش آوای سنت، ابوبکر آخوند خوجملی با محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجد الاقصی و کشتار مردم مظلوم غزه در مقابل سکوت جامعه جهانی و دیدگان برخی حکام کشورهای اسلامی در منطقه خاورمیانه گفت: به تازگی سودای تعدادی از کشورهای اسلامی در بازگشایی سفارت در “تل آویو” رد و محکوم به شکست شده است، زیرا چکمه پوشان این رژیم همچون سالهای گذشته در کشتار مردم و خصوصا جوانان و کودکان دست بالا را گرفته و برای افزایش دادن آمار شهدای مردم روزه دار، تخریب خانه های ساکنان غزه از هوا و زمین و دستگیری مردم نمازگزار ازهیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.

وی در این باره افزود: با گذشت چند روز از آغاز این کشتار و در شرایطی که سردمداران رژیم صهیونیستی حمله نظامی به غزه و بیت المقدس را امری عادی و معمولی جلوه می دهند، متاسفانه جوامع بین المللی از واکنش به این کشتار امتناع ورزیده و سخنی در محکومیت جنایات و اعمال شنیع دولت کودک کش اسرائیل در سرزمین متعلق به مسلمان سخنی به میان نمی آورند.

آنچه امروز در فلسطین در حال رخ دادن است، حاصل سیاست غلط و اشتباه برخی حکام عربی در نشان دادن چراغ سبز به اسرائیل می باشد و با ادامه چنین سیاست هایی مسئله فلسطین یکبار و برای همیشه حل و فصل نخواهد شد.

آخوند خوجملی با تاکید بر این نکته که رزمندان مسلمان می بایست در پاسخ به این وقایع، شب و روز را برای دژخیمان اسرائیل و ساکنان شهرکهای صهیونیست نشین تیره و سیاه کنند، عنوان نمود: بارها و به دفعات ثابت شده است که تنها راه مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی پایداری در میدان نبرد است و مسئله کشتار در فلسطین را نمی توان با برگزاری میزگرد و نشست های سران کشورها خنثی نمود. هر چند که تاکنون واکنش خاصی به کشتارهای این ایام در مجامع بین المللی دیده نشده است، اما حتی اگر این اقدامات نیز انجام شود، نمی توان به بهبودی شرایط در غزه و بیت المقدس امیدوار بود.

امام جمعه اهل سنت نگین شهر محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به مردم روزه دار و هتک حرمت مسجدالاقصی در سخنرانی های عید فطر را امری ضروری برشمرد و ادامه داد: ما پیروان اسلامی در وهله نخست در پیشگاه باریتعالی مسئول هستیم تا به هر شکل ممکن جنایاتی از این دست را محکوم نماییم. به طور معمول درگیری و ستیز میان شبه نظامیان در افغانستان و سایر بلاد اسلامی درگیر با جنگ در طول همه ماه های سال اتفاق می افتد که در نتیجه آن تعدادی از مردم بیگناه نیز کشته می شوند. به تازگی در افغانستان جنایت جدیدی به وقوع پیوست که منجر به شهادت تعدادی زیادی از کودکان بیگناه شد. تمامی این جنایت ها و کشتارها محکوم بوده و ملت ها باید برای ریشه کن کردن کشتاری مخلوقی که خدای متعال آن را آفریده و اشرف مخلوقات ساخته است، راهکار مطمئنی بیاندیشند. بدو شک سرانجام روزی می رسد که دیگر شاهد کشتار و دیگری در افغانستان نباشیم، اما بنا به فرمایش نبی مکرم صلی الله علیه و آله وسلم  قوم یهود هیچگاه دشمنی خودشان را با مسلمان انکار نخواهند کرد.

آخوند خوجملی اظهار داشت: رنج واقعی جهان اسلام در حقیقت کشتار مردم در فلسطین، افغانستان و بعضا در عراق، سوریه و یا یمن نیست، بلکه درد اصلی در نبود وحدت و برادری در سرزمین های اسلامی می باشد، لذا تا زمانی که همبستگی عملی را نهادینه نکنیم و تا مادامی که کشورهای تاثیر گذار اسلامی در این باره فکر اساسی نیاندیشند، فلطسین از شراسرائیل در امان نخواهد ماند. این ننگ ابدی و این لکه متعفن هرگز از دامان کسانی که بر خلاف فرمایش پیامبر امت، دست دوستی به سوی اسرائیل دراز کرده اند، پاک نخوهد شد.

امروز دیدن صحنه ویرانی خانه های فلسطینیان که توسط شلیک خمپاره به تلی از خاک تبدیل می شود، قلوب مسلمانان را در آستانه برگزاری مهمترین جشن مسلمانان به درد آورده است. اسرائیل جنایتکار در گذشته نیز با کشتار فلسطینیان در ماه مبارک رمضان احساسات مردم را جریحه دار کرده است. سکوت در برابر این سیاست خصمانه و کنار آمدن با آن بدون شک در شان مسلمانی نیست که خود را پیرو امت و اسلام می داند.

این عالم اهل سنت خاطر نشان ساخت: دود غلیظی که آسمان فلسطین را سیاه کرده است، نقطه تاریکی در نامه اعمال کسانی است که خود را مدافع حقوق بشر و ملت ها می دانند، اما در این شرایط حتی از انتشار یک پیام ساده محکومیت نیز سر باز می زنند. صحبت ما با حمایان اسرائیل غاصب این است که تا آخرین لحظه توان در حمایت از مردم فلسطین کوتاهی نکرده و روزی این درد و آلام را به خود اسرائیل جنایتکار بازمی گردانیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن