اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

از فرصت باقیمانده رمضان به خوبی استفاده کنیم

آوای سنت : مولوی ساداتی بیان کرد: امروز بیشتر ما نیازمندیم که به الله تعالی تقرب و نزدیکی حاصل کنیم ، فرصت باقیمانده رمضان را با عبادات و اعمال صالح از دعا ، تلاوت قرآن ، صدقات و رسیدگی به نیازمندان ، صلح و آشتی و گذشت از یکدیگر سپری کنیم.

مولوی سید عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: در سومین جمعه ماه مبارک رمضان قرار گرفته ایم ، ماه پرفیضی است و رحمتهایی را الله تعالی در این ماه مژده داده و اینکه جبران ماههای گذشته را می توان کرد.

وی بیان کرد: نباید مایوس و نا امید از رحمت ها و بخشش و عفو الله تعالی شد “لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَهِ اللَّهِ ” ، خصوصا این موقعیت خاص و استثنایی رمضان را که سراسر آن رحمت و برکت است . الله متعال روزه داران را مورد اکرام و انعام قرار داده چنانکه فرموده است روزه ویژه من است و من خودم پاداش او را می دهم ، چون عبادتی است که از شائبه ریا دور است و پوشیده است از نگاه دیگران، برخلاف سایر عبادتها که در آن ریا راه پیدا می کند و اینکه روزه دار خواهشات نفسانی ، خوردن و نوشیدن را درطول روز برای الله تعالی و به خواست او ترک می کند.

مولوی ساداتی اظهار داشت: رمضان ماه استقامت بر طاعات و عبادات و ترک گناهان و کسب تقوا و پرهیزکاری و ماه صبر است و برای صبر، الله تعالی اجر می دهد ، روزه با “صبر بر طاعت پروردگار” ، “صبر بر ترک گناه و نافرمانی” و “صبر بر ناملایمات” همراه است که شخص روزه دار برای رضایت الله متعال صبر می کند که اجر و پاداش آن را چنانکه الله متعال می فرماید : «إِنَّمَا یُوَفَّى الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَیْرِ حِسَابٍ» ، بدون حساب است.
امروز بیشتر ما نیازمندیم که به الله تعالی تقرب و نزدیکی حاصل کنیم ، فرصت باقیمانده رمضان را با عبادات و اعمال صالح از دعا ، تلاوت قرآن ، صدقات و رسیدگی به نیازمندان ، صلح و آشتی و گذشت از یکدیگر سپری کنیم.

وی اظهار داشت: راه خروج از انواع مشکلات ، ترس و خوف در زندگی، توجه صادقانه و ایمان کامل و یقین راسخ به قدرت پروردگار است که می شود از تاریکی ها و پریشانی های موجود نجات و خلاصی یافت ، هرگاه انسان به درجه ای از یقین و ایمان برسد ؛ از مشکلات و خوف و هراس و مصائب رهایی می یابد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن