اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

اسلام دین صلح، عدالت و رحمت است

آوای سنت: مدیر دارالعلوم زنگیان سراوان، اسلام را دین صلح، عدالت و رحمت و خواهان پاکیزه ترین زندگی برای بشر توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالصمد ساداتی طی سخنانی با اشاره به این مطلب که در دین اسلام بن بست وجود ندارد و در آن مقوله عدل و انصاف، برخورداری از نعمت های دنیا و پیشرفت مادی، و هم معنویت و آرامش وجود دارند، اسلام را دین مکتب انسان ساز دانست و گفت: با وجود قرآن کریم و سنت نبوی راه بن بست و نا امیدی وجود ندارد، اما متاسفانه مسلمانان در روابط خانوادگی، در روابط اجتماعی، شهروندی و حکومت داری به این روش ها عمل نمی کنند. آنچه امروز شنیده می شود بیشتر ادعای اسلام است که این بزرگترین ضعف به حساب می آید.

مولانا ساداتی، جهان بدون معنویت و اهمیت به پیشرفت های مادی را جزو اولویت های بشر امروزی خواند و افزود: انسان در مکتب ‌های دیگر به بن بست رسیده و مأیوس و ناامید می شود. به پوچی رسیده و دست به خودکشی می‌زند و حتی خودکشی را در چارچوب قانون تصویب می‌کند، لیکن مسیر انسان در اسلام بن بست ختم نمی گردد و برای همه ابعاد زندگی و موفقیت برنامه و راهکار دارد.

عزت و قدرت ما در دین اسلام است و نباید مرعوب گردیم. دستورات اسلام برای صلاح و فلاح دنیا و آخرت نهادینه شده‌اند، اما برخی از مسلمانان و حکومت ها در بیراهه حرکت می کنند و در روش آنها تنها نامی از اسلام مانده است.

مدیر دارالعلوم زنگیان سراوان با انتقاد از برخی حرف های نسنجیده در فضای حقیقی و مجازی اظهار داشت: کسانی که قوانین اسلام را ناکارآمد می خوانند از روی جهل با دشمن همکاری می‌کنند و بعلاوه اشخاصی که خود را مسلمان می شمارند، ولی در عمل انحراف دارند بزرگترین ظلم و ضربه را به اسلام وارد کرده اند.

مولانا ساداتی تصریح نمود: وقتی روش و عملکرد ما درست نباشد به مشکل و بن بست می رسیم، پس باید در پی اصلاح و تغییر به وضعیت بهتر باشیم.
تعالیم اسلام، عادلانه و کارآمد است. اسلام دین صلح، عدالت و رحمت و خواهان پاکیزه ترین و سعادتمندترین زندگی برای بشر بوده پس نه ظلم می پذیرد و نه ظلم روا می دارد. در این دین به مسائل رعایت حقوق بشر تاکید فراوان شده است.

این عالم اهل سنت همچنین در حدیثی به نقل از آن حضرت صلی الله علیه واله وسلم عنوان نمود: محبوبترین مردم نزد الله متعال کسانی هستند که بیشترین منفعت را به مردم می رسانند و دوست دارترین اعمال نزد پروردگار ، ایجاد سرور و خوشحالی در قلب مسلمان است و یا اینکه مصیبتی را از او دور کند.

همچنین می فرماید، هر کس یک گرفتاری از گرفتاری های دنیا را از مسلمانی بر دارد، الله تعالی یکی از سختی های قیامت را از او دفع می کند و کسی که کاری را بر تنگدستی آسان کند، الله متعال در دنیا و آخرت بر او آسان می ‌گیرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن