اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

امام جمعه اهل سنت ارومیه: تک فرزندی تقلیدی ناشیانه از غرب است

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: تک فرزندی و پرهیز از داشتن چند فرزند، تقلیدی ناشیانه‌ از فرهنگ غرب است.

«ماموستا مامد کلشی نژاد» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دین اسلام و خداوند متعال قطع نسل را حرام دانسته و بر فرزند آوری تاکید کرده است.

وی به تبعات تک فرزندی، اشاره کرد و گفت: تک فرزندی کودک را از محبت برادر و خواهر محروم کرده همچنین خانواده را از داشتن کمک و پشتیبان و از نگاه اسلام برکت بی نصیب می‌سازد.

امام جمعه اهل سنت ارومیه افزود: همچنین تک فرزندی تبعات زیادی بر اقتصاد جامعه داشته و کشور را از داشتن نیروی انسانی توانمند برای فعالیت در عرصه‌های اقتصادی، ‌ اجتماعی و فرهنگی محروم می‌کند.

ماموستا کلشی نژاد یادآور شد: پرهیز از چند فرزندی و ‌داشتن تنها یک فرزند باعث می‌شود در حوادثی همانند زلزله یا شیوع امراض گوناگون با مرگ احتمالی کودک، خانواده دچار آسیب روحی و ‌روانی شود.

وی تاکید کرد: امت اسلام باید پویا و جوان باشد تا بتواند اهداف خود را در مقابله با هجمه های دشمنان دنبال کند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه ادامه داد: جامعه پیر و فرتوت سرمایه عقلی برای مقابله با هجمه ها را نخواهد داشت به همین دلیل است که پیامبر اسلام (ص) تاکید کرده‌اند نسل امت اسلامی باید زیاد شود.

وی به سیاست‌های گذشته و شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» اشاره کرد و گفت: متاسفانه این شعار ذهن مردم را تحت شعاع قرار داده و حتی فراتر از آن تفکرات غربی را به آنها القا کرده و ‌باعث شد آنها با تبعیت از این تفکر به شیوه‌های مختلف برای صاحب فرزند نشدن و یا تک فرزندی روی بیاورند.

ماموستا کلشی نژاد با بیان اینکه فرزند آوری سبب نشاط و سلامت خانواده می‌شود و ‌دین اسلام به آن تاکید کرده است، افزود: غربی که تک فرزندی و ‌بی فرزندی را سال‌ها تبلیغ کرده امروز جامعه‌ای مثل آمریکا براساس آمارها افسرده ترین در دنیاست و ‌خانواده از استحکام لازم برخوردار نیست و رواج بی فرزندی مشکلات روحی و روانی زیادی برای خانواده‌ها بوجود آورده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن