اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

امام جمعه اهل سنت تالش : انسان مومن با سلاح تقوا به اراده قوی دست خواهد یافت

آوای سنت :  افندی حسین خانی پور در خطبه های نماز جمعه با اشاره به آیات و روایات به تبیین مصادیق ایمان از نگاه دینی پرداخت.

افندی حسین خانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد محمدیه شهرستان تالش صبر و شکیبایی در برابر مشکلات را از نشانه های ایمان قدسی عنوان کرد.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به ویژگی های همسر خوب از نگاه دینی، به بیان این ویژگی بر اساس مفاهیم اسلامی پرداخت و گفت: دختر و پسر جوان مسلمان برای موفقیت در ازدواج باید نگاه دینی و اسلامی را درنظر بگیرد.

امام جمعه اهل سنت مسجد محمدیه شهرستان تالش با اشاره به آیات قرآن کریم، گفت: خداوند در قرآن کریم خطاب به انسان مسلمان که به خدا و رسول خدا(ص) و روز قیامت ایمان دارد، می فرماید؛ اگر هدایت شده باشید کسانی که گمراه هستند نمی توانند به شما ضرری برسانند.

وی با بیان اینکه خداوند برای انسان فکر و اندیشه قرار داده است تا از آن بهره مناسب را ببرد، افزود؛ رسول اکرم (ص) در این زمینه ثواب اندیشیدن را با یک سال عبادت برابر می دانند، زیرا انسان و جهان در حال تغییر است و در این تغییر انسان یا به سوی کمال می رود و به رشد و سعادت می رسد و یا به سوی افول حرکت می کند و به انحطاط و پستی می رسد.

افندی حسین خانی پور با اشاره به اینکه آرامش و آسایش ابدی و جاودانه برای آخرت است و در دنیا آرامش مطلق وجود ندارد، اظهار داشت: انسان با تحمل سختی ها و مشقت ها به آرامش خواهد رسید و با سلاح ایمان است که انسان به اراده قوی دست خواهد یافت تا بتواند با آن بر مشکلات چیره شود.

وی با بیان اینکه انسان باید برای زندگی خود هدفی مشخص تعیین کند و پس از آن با سلاح ایمان و تحمل سختی ها به این هدف دست یابد، خاطر نشان کرد: کسی که رضای خداوند متعال را در زندگی خود هدف قرار دهد این به آن معنی است که همه چیز را خواسته است و همه سعادت و کمال را خواسته است و اگر انسان هدف دنیایی داشته باشد نمی تواند ادعای ایمان قدسی را داشته باشد.

این روحانی اهل سنت به تبیین تعریف تقوای الهی پرداخت و اضافه کرد: نشانه مومن بودن این است که انسان در آرامش و نعمت شکرگزار خداوند باشد و در مصیبت و سختی صبر و شکیبایی پیشه کند و یکی از نشانه های تقوا همین امر است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن