اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

ضرورت استفاده از ظرفیت نیروهای بومی برای توسعه سیستان و بلوچستان

آوای سنت: یک روزنامه نگار اهل سنت بلوچ با مثبت ارزیابی کردن اقدامات دولت سیزدهم، استفاده از ظرفیت های نخبگان بومی را در جهت رفع مشکلات و نواقص مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت، محمد امین میربلوچزهی در گفتاری، نگاه دولت سیزدهم به سیستان و بلوچستان ویژه خواندو گفت: بهره‌گیری از ظرفیت ‌های منطقه، علما و نخبگان در امورات مختلف مسلما به رشد و توسعه همه جانبه این استان کمک شایانی می رساند. سفر اخیر رئیس جمهور به جنوب سیستان و بلوچستان و دیدار با شماری از مسوولان و مردم منطقه و افتتاح طرح ‌های بزرگ آبرسانی، برق رسانی و رونق دادن به تجارت مرزی جزو اقدام مثبتی بوده است که از سوی دولت سیزدهم صورت گرفت.

مردم سیستان و بلوچستان به خونگرم و نجابت شهره هستند و در سال‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی، پاسداران واقعی آب و خاک و حامی اسلام و نظام بوده و خواهند بود.

میر بلوچزهی با بیان این مطلب که مردم سیستان و بلوچستان با حمایت از مسئولین و مشارکت در عرصه‌ های مختلف و مقابله با تهدیدات دشمنان، وفاداری خود را به کشور و انقلاب نشان داده‌اند، افزود: جامعه بلوچ و اهل سنت در کنار اقوام فارس، کرد و ترک، عرب و ترکمن، بندری، ایل بختیاری و سایر اقوام برای سربلندی و عزتمندی اسلام و میهن تلاش کرده‌اند که نمونه شاخص آن حضور در دوران هشت سال دفاع مقدس، مشارکت در ادوار انتخاباتی، ایستادگی و مقاومت در جبهه اقتصادی و خنثی سازی تحریم ‌های ظالمانه دشمنان بوده است.

این فعال رسانه ای اهل سنت بلوچ یادآور شد: اقدام دولت سیزدهم در بحث آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان و افتتاح طرح آبرسانی به صد و پنجاه و پنج روستا در جنوب بلوچستان طی سفر اخیر رئیس جمهور قابل دفاع و قدردانی است. با روی کار آمدن این دولت، طرح ‌های زیرساختی در سیستان و بلوچستان همچون راه آهن چابهار، خاش، زاهدان، سرخس، گاز رسانی به شهرهای مختلف، ایجاد بزرگراه، ساخت پتروشیمی و ده‌ها طرح زیرساختی دیگر شتاب فزاینده‌ ای به خود گرفته است.

باید پذیرفت که کشور در جنگ تحریمی ظالمانه قرار دارد و انجام اقدامات زیرساختی در سیستان و بلوچستان که از عقب ماندگی‌ های تاریخی رنج می ‌برد به زمان بیشتری نیاز دارد که دولت سیزدهم تمام تلاش خودش را در این جهت بکار گرفته است.

میربلوچزهی پیگیری قاطعانه و جدی حقابه هیرمند و مطالبه آن از سوی رئیس‌ جمهور از مسئولین افغانستان را نشان دهنده تلاش دولت برای ایجاد آبادانی در آن استان، کاهش مشکلات مردمی و رونق یافتن مناطق مختلف استان دانست و تاکید کرد: حاکمان افغانستان با توجه به حسن همجواری باید پاسخی مثبت به درخواست رئیس جمهور مبنی بر رها سازی حقابه هیرمند ارائه دهند. در دورانی که افغانستان تحت اشغال بیگانگان قرار داشت، مرزهای ایران بر روی اتباع این کشور باز بود و از آنان استقبال بعمل آوردیم. بنابراین حاکمان این کشور باید نسبت به رها سازی حقابه هیرمند اقدام کنند.

از سوی دیگر انتظار می رود دولتمردان از ظرفیت‌های علما و نخبگان برای گره گشایی از امور و مشکلات بهره ببرند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن