اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه : نماز حلقه اتصال روح با ملکوت اعلی است

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه با تاکید بر انجام فرایض دینی از سوی مسلمانان به خصوص نماز، گفت: حلقه اتصال روح با ملکوت اعلی و عروج روحانی در نماز است.

 ماموستا مُلا عبدالرحمن مرادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد شافعی شهر کرمانشاه یکی از اعمال صالح و معنویت بخش را نماز دانست و افزود: پیامبر بزرگوار اسلام حتی روح و روان مبارک شان را در نماز می دیدند و به حضرت بلال حبشی می فرمودند: بلال ما را با اذان و اقامه گفتن خوشحال کن.

امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه در ارتباط با اسباب خوشبختی معنوی در دنیا به استناد آیات مبارک قرآن، گفت: همگی ما طالب زندگی خوب و طیب و سعادتمندانه هستیم، پس لازم است با اعمال خوب و ایمان خود را مزین نماییم.

وی اظهار کرد: حیات طیبه آن است که انسان دلی آرام و روحی مؤمن داشته باشد و مؤمن به نور خدا می بیند و مشمول دعای فرشتگان و تأییدات الهی است و اینگونه افراد خوف و حزنی ندارند.

ماموستا مرادی تصریح کرد: در جنگ ملت غیور غزه با صهیونیزم خبیث، اجساد سربازان اسراییلی به علت نبود مکان دفن تعفن نمود ولی خودشان اقرار کردند جنازه های مبارزان غزه را بعد از ۱۰ روز از فوت شان با عطر و بوی خوش آنان روبرو شدند.

خطیب جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه در ادامه خطبه هایش افزود: ملاک پاداش انسان نزد خداوند متعال سن، نژاد، جنسیت و موقعیت اجتماعی و سیاسی نیست بلکه ملاک ایمان و عمل صالح است.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: در این آیات مبارک در می یابیم زن و مرد در کسب کمالات معنوی یکسانند و شرط قبولی انجام اعمال خوب است وحتی یک کار خوب نزد الله ارزش دارد و هر کجا تفکری جاهلی که مبنی بر تحقیر زن در کار باشد الله تعالی نام زن را در کنار مرد به تصریح آورده است.

ماموستا مرادی دومین سبب خوشبختی معنوی را ذکر و یاد خداوند دانست و افزود: برای دور نمودن شیطان ذکر خدا چاره ساز است و با هیچ چیز از بین نمی رود

وی در ادامه از علما خواست در سخنرانی در مراسمات تعزیه مراعات وقت و حال مردم را بکنند و زمان را در نظر داشته باشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن