گفتگو و مصاحبه

سکوت در برابر جنایات اسرائیل دردآور است

آوای سنت: خطیب اهل سنت مسجد جامع شهر گزیک، معضل کنونی جهان اسلام را سکوت در برابر ظلم بی امان رژیم صهیونیستی بر مردم بی دفاع غزه توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، مولوی سید فضل الرحیم فاضلی در گفتگو با خبرنگار ما، کشتار بیرحمانه مردم غزه توسط غاصبان اشغالگر در فلسطین و غزه را کثیف ترین جنایات تاریخ علیه بشریت دانست و گفت: قوم یهود سبقه بسیار طولانی در دشمنی با رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم داشته و خود را مدعی و برتر از همه اقوام دیگر می داند. کسانی که انبیاء بزرگوار را اسرائیلی، ابراهیمی و اسحاقی می خواهند، اما خدای منهال امت رسول الله را محمدی، اسماعیلی و ابراهیمی قرار داد. یهود با آنکه از نشانه های پیامبر آخرالزمان با خبر بوده و علمای شان مشخصات ظاهری و خصوصا سیمای نورانی نبی خدا را مطالعه کرده بودند، لیکن در زمان بعثت آن حضرت پی بردند که ایشان از نسل حضرت اسماعیل علیه السلام است و لذا دشمنی های شان را آشکار نمودند.

از نظر یهود همه انبیاء باید از نسل حضرت یعقوب علیه السلام می بودند و در غیر این صورت به مخالفت می پرداختند. رسول گرامی اسلام یگانه پیامبری است که سایر انبیاء بزرگوار پشت سر ایشان در مسجدالاقصی نماز خواندند. تنها انسانی که خاتم النبیین لقب گرفت و در روز محشر شفاعت امتش را از باریتعالی مطالبه خواهد کرد. زیرا سایر انبیاء چنین امتیازی ندارند.

مولوی فاضلی، حالات نورانی نبی اکرم را در همه احوال متوجه امت مسلمان خواند و افزود: یهود در مدینه به هیچ صراطی ثابت قدم نبودند و بدین جهت رسول خدا آنها را از مدینه بیرون کرد تا در قلعه خیبر ساکن شوند. ولی از آن جایی که ذات یهود خراب بود با مردم جز با غرور و تکبر رفتار نمی کردند، پس جنگی میان ساکنان یهود خیبر و قوای مسلمان در گرفت و در روز مهمی، حضرت علی رضی الله عنه به درون قلعه فتنه افکنان رفته و آنها را تار و مار نمود.

خطیب اهل سنت مسجد جامع شهر گزیک، سال پانصد و هشتاد و سه هجری را زمان فتح بیت المقدس از اشغال غاصبان مسجدالاقصی عنوان کرد و اظهار داشت: دولت های خبیث یهود و مسیحی در هفتاد و پنج سال پیش، بیت المقدس و سرزمین فلسطین را مجددا به سیطره خود در آورده و به اسرائیل رسمیت بخشیدند. در زمان رسول الله تعداد سرزمین های اسلامی محدود بودند، لیکن ایمان قوی و دلاورمردی های جوانان مسلمان موجب پیروزی سپاه اسلام در جنگ ها می شد. در جنگ اعراب با اسرائیل شمار کشورهای اسلامی بسیار زیاد بود، اما اعمال آنها در راستای پیاده کردن دستورات قرآن و رسول برحق پیاده نمی شد.. بنابر این شکست سختی خورده و بخشی از سرزمین های شان به اشغال غاصبان درآمد.

مولوی فاضلی، معضل کنونی جهان اسلام را سکوت در برابر ظلم بی امان رژیم صهیونیستی بر مردم بی دفاع غزه توصیف کرد و یادآور شد: یک دولت کوچک با کمتر از ده میلیون جمعیت کنترل غزه را در دست دارد و میلیون ها مسلمان نظاره گر این اوضاع تاسف بار هستند. صفات مسلمانی در جامعه امروز کم شده است. صفاتی که صحابه بزرگوار داشتند و به سبب آن و نصرت خدای متعال را در میافتند. در جنگ بدر سپاه اندک اسلام دیدند که افرادی با عمامه سبز از آسمان فرود آمده و به جمع ایشان پیوستند. این زمان متاسفانه ممالک اسلامی بر علیه یکدیگر توطئه کرده و با کفر همکاری می کنند. حکام صدر اسلام در روز عادل و در شب تهجد هوان بودند و حکام کنونی در رفتار و گفتار با آنها تفاوت دارند. کفار، اتحادیه اروپا را تشکیل می دهند و قوانین رفت و آمد با یکدیگر تسهیل می کنند، اما سرزمین های اسلامی از اتحاد دور هستند.

این عالم اهل سنت تاکید ورزید: اگر به دنبال دانش روز نباشیم اسرائیل تا هفتصد و پنجاه سال دیگر هم در فلسطین خواهد ماند. در تحصیل راه دانشمندان اسلامی را ادامه ندادیم. نسل امروز را آماده کرده و شرایط تحصیل را بر ایشان مهیا نماییم. ژاپن با بمت اتم نابود شد و اکنون برترین اقتصاد را دارد. آنها به تحصیل فرزندان شان اهمیت داده و روی نسل خود سرمایه گزاری کردند. شعار و ادعا مشکلی را از بین نمی برد. نخبگان ما در اروپا درس ادامه تحصیل داده و در خدمت مردم آن بلاد هستند. باید قدم ها را بزرگتر برداریم تا در هر زمینه ای مجهز به دانش و تخصص شویم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن