اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

امام جمعه بندرترکمن:مکاتب تابستانی قلعه های حفظ باورهای اسلامی

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت بندرترکمن مکاتب قرآنی را حافظ نسل امروز در برابر آسیب های فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، عبدالرحمان آخوند کُر طی سخنانی با اشاره به سرعت تبادل اطلاعات و اخبار از فضای مجازی و این مطلب که بخشی از ارتباطات و فعالیت های ارزی و اقتصادی با این روش امکان پذیر شده است، گفت: در نیم دهه گذشته هم کلامی مجازی شاید یک تصور واهی بشمار می رفت و ارتباط تنها با دیدار و یا ارسال دست خط انجام می شد، اما امروز شبکه های مجازی زندگی ها را کاملا تحت تاثیر قرار داده و نقش غیرقابل انکاری در تسهیل کارها دارند. لیکن این ابزار نقش چاقوی دو لبه را بازی می کند بدبن ترتیب که شخص از شبکه های موجود هم می تواند بهترین استفاده ها را برده و یا بلعکس می تواند دست به اعمال قانون خلاف بزند.

آخوند کر، دلمشغولی بیش از حد در زر اندوزی و دنیاپرستی را رویه بسوی انحطاط خواند و افزود: نبض بازارهای اقتصادی در فرامرزها را عده ای افراد از خدا بی خبر مدیریت می کنند. کسانی که از طلوع صبح تا پاسی از شب سودایی جز کسب درآمد هنگفت ندارند و خوشبختی ابدی را در افزایش درآمد می دانند. از زمان پیدایش شبکه های اقتصاد اندیش، مبادلات به آسانی و در حجم زیاد صورت می گیرد و جوانان نیز بر اساس خواسته هایشان خدماتی های مجازی را صرفه ای کم هزینه برای رسیدن به افق ها می دانند. ثروت اندوزی حتی در حد نیاز اولیه بدون تلاش حاصل نمی گردد، به شرط آنکه کسب مال اولا باید از راه حلال باشد و دوما برای تحصیل آن به قدر کفایت و نه بیش از اندازه وقت بگذاریم.

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن تبعیت از و شهوت پرستی را وابسته به شخصیت افراد برشمرد و یادآور شد: فردی که قدم خلاف بر می دارد به جایگاه مردمی و ممتاز نخواهد رسید. وی اگر از قرآن پند نگیرد و شاگردی نبی مکرم اسلام را نپذیرد لاجرم تسلیم هوای شهوانی خواهد شد. هم نشینی با بدان چه در فضای حقیقی و یا مجازی زیانبار است، ولی اگر با صادقین معاشرت کنیم از گزند در امان خواهیم ماند.

آخوند کر همچنین اظهار داشت: اهل ایمان و خانواده های متدین الزاما می بایست فعالیت های فرزندان را در فضای مجازی کنترل کرده و با آنها درباره آسیب های مجازی و اجتماعی هم کلام شوند. برای همیشه نمی توان امتیاز داشتن تلفن همراه را از اولاد سلب نمود، زیرا عاقبت روزی می رسد که نیاز به آن احساس خواهد شد. پس با روشنفکری کاری کنیم که که فرزندان الگوی مطمئنی برای نسل بعدی باشند.

آخوند کر تاکید ورزید: پیش از آنکه اولادمان به سن تکلیف برسند، ایمان را در دل شان پرورانده و بدی ها را به آنها بیاموزیم. هرگونه غفلت در تربیت و افراط گری در برآوردن خواسته ها عنان کار را از دست والدین در آورده و شبکه های ماهواره ای و مجازی در کوتاه مدت بر امور مسلط خواهند شد. مساجد و مکاتب دین و دانش ایمانی را به کودکان می آموزند. از هم نشینی آنها خود با سایر کودکان هراس به دل راه ندهیم. ترس و نگرانی واقعی آن جا شروع می شود که اولاد در بزرگسالی به داخل اجتماعات می روند. مکانی بسیار بزرگ و به ظاهر جذاب و پرمخاطره که مدیریت آن از عهده ما خارج خواهد بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن