اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

امام جمعه سنندج: جامعه روحانیون در زمینه حفاظت از طبیعت فرهنگ سازی کنند

آوای سنت : امام جمعه سنندج خواستار تبلیغ روحانیون برای استفاده درست از طبیعت و منابع طبیعی در جامعه شد و اظهار داشت: بی توجهی به زیستگاه انسان و آلوده کردن آن، به طور قطع بسیار زیانبار و به ضرر زندگی بشر خواهد بود.

ماموستا فایق رستمی در دیدار مدیرکل و معاونان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اظهار داشت: نباید به منابع طبیعی و حفاظت از زیستگاه خود، ساده نگاه کنیم، چراکه نابود کردن محیط زیست، منجر به نابودی انسان و تمام جانداران خواهد شد.

وی سوزاندن حتی یک درخت را کاری ناپسند و آن را معادل سوزاندن جامعه دانست و افزود: هیچ مسئله‌ای به اندازه منابع طبیعی مهم نیست، چراکه تمام زندگی بشریت به این حوزه وابسته است و بشر نمی‌تواند از درخت، آب، هوا و منابع طبیعی بی نیاز باشد.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه منابع طبیعی مختص به طیف و جامعه خاصی نیست بلکه برای تمام بشریت است، اضافه کرد: در بحث اهمیت منابع طبیعی همین بس که طبق فرموده پیامبر(ص)، حتی اگه روز قیامت فرا رسید و همه چیز در حال نابودی بود و نهال در دست داشتیم، باید آن را غرس کنیم.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه همه پیامبران به بحث درخت و منابع طبیعی اهمیت زیادی داده‌اند، ادامه داد: در قرآن کریم نیز بارها بر لزوم حفاظت از زمین و طبیعت و قدردانی از نعمت‌های پروردگار تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه اقلیم امروز کشور ما بسیار متاثر از وجود جنگل و منابع طبیعی است، گفت: اگر در استانی مانند کردستان، کمتر سیل اتفاق می افتد و خسارت کمتری می بینیم، بخاطر وجود درخت و طبیعت منطقه است که باید از آن به خوبی مراقبت کرد.

امام جمعه سنندج به خاصیت دارویی برخی گیاهان در طبیعت اشاره و اضافه کرد: بهره‌برداران مراقب باشند ریشه این گیاهان را نابود نکنند، چراکه ممکن است در هیچ نقطه‌ای از کشور و حتی دنیا، چنین گیاهانی وجود نداشته باشد.

ماموستا رستمی خواستار تبلیغ روحانیون برای استفاده درست از طبیعت و منابع طبیعی در جامعه شد و اظهار داشت: بی توجهی به زیستگاه انسان و آلوده کردن آن، به طور قطع بسیار زیانبار و به ضرر زندگی بشر خواهد بود.

وی در ادامه از دو نوع علم، یکی مفید و دیگری مضر برای انسان نام برد و افزود: علمی که در خدمت بشریت و توسعه و تعالی زندگی انسان نباشد، مضر بوده و امروز می بینیم که در برخی کشورها، مردم زیر موشک و بمب زندگی می کنند، در حالیکه علم باید در خدمت بشر و در راستای آسایش و رفاه مردم باشد، در غیراینصورت نمی‌توان آن را علم نامید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن