اهل سنت ایرانعمومی

کاشت درخت از کارهای حسنه است

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت کرمانشاه کاشت درخت از سنت ‌های بزرگ اسلامی دانست.

به گزارش آوای سنت ماموستا عبدالرحمن مرادی به مناسبت هفته درختکاری و منابع طبیعی کاشت درخت از سنت‌های بزرگ اسلامی و مورد تاکید بزرگان این دین الهی خواند و گفت. پانزدهم اسفند هر سال روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی نام گذاری شده است که در این هفته باید نسبت به کاشت درخت اقدام نماییم. سایر مسلمانان نیز باید به این امر مهم اهتمام بورزند.

ماموستا مرادی یکی از فواید درختکاری را در تصویه هوا، پاکی محیط زیستی از آلاینده های ساخت دشت بشر دانست و اظهار داشت: انواع میوه ها، استفاده از چوب درختان در انواع صنعت ها و علی الخصوص تولید کاغذ و استفاده از آتش و زغال از فواید و برکات درخت برای ما انسان ها هستند. مسلمین و در راس آنان علما و بزرگان دین همواره در محیط مساجد، آرامستان ها، خانه ها و زمین های موقوفه به این سنت حسنه عمل نموده اند.

خطیب جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه در بخش دیگری سخنانش به فضیلت عیادت بیماران پرداخت و عنوان نمود: با شیوع ویروس کرونا و تحت الشعاع قرار گرفتن بسیاری از آداب ور سوم اسلامی و نیاز به رعایت دستورالعمل ها، ارتباطات مردمی مقداری کم رنگ و در برخی ایام قطع شده است، لذا شایسته است در اینباره تجدید نظر کرده و خاصتا به دلجویی و احوال پرسی از بیماران اعم از فامیل وآشنایان و همسایگان حتی به وسیله تماس تلفنی اهمیت داده شود. قرآن کریم در سوره شعراء آیه ۸۱ حضرت ابراهیم فرمایش می کند، و هرگاه که بیمار شدم او مرا شفا می دهد و در روایات می خوانیم عیادت و احوال پرسی از بیماران برکاتی زیادی به همراه دارد.

ماموستا مرادی یادآور شد: از آسمان به عیادت کنندگان ندا داده می شود که بسیار کار خوب و قدم خوبی برداشتید، عیادت کننده تا زمانی برمی گردد انگار در باغ های بهشت قدم می زند و از نعمت آنجا متنعم می گردد، هر بار عیادت از شخص مریض سبب دوری از آتش جهنم بمدت هفتاد سال خواهد شد، هفتاد هزار ملائک بر عیادت کننده درود می فرستند و وی در رحمت خداوند داخل می شود. همچنین اگر شخصی در غربت و دور از محل تولدش فوت کند خدای متعال به آن شخص در بهشت به مقدار دوری از محل تولد و محل فوت اجر می دهد و مرگ در غربت شهادت محسوب می شود. رسول مکرم اسلام و بیشتر خاندان و یاران آن حضرت و مجاهدان و علمای ربانی در غربت و غیر محل ولادت فوت یا شهید شدند که برکات زیادی شامل حال شان خواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن