اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

امام جمعه سنندج : رمضان ماه بارش رحمت پروردگار است

مردم پیروز میدان انتخابات هستند

آوای سنت : امام جمعه سنندج گفت: رمضان ماه رحم و مهربانی پروردگار و بارش مغفرت و رحمت الهی است.

ماموستا فایق رستمی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه مسجد جامع سنندج در جمع نمازگزاران استان به جایگاه شهدا در جامعه و در نزد خداوند متعال پرداخت و اظهار کرد: امانت، صداقت و ایمان از ویژگی‌های شهدا است که برای آب و خاک و ناموس این مرز و بوم جان دادند و باید ویژگی آنها الگوی همه ما باشد.

وی خاطر نشان کرد: تمامی افراد حتی پیامبران وقتی دارفانی را وداع می‌گویند اقامه نماز بر پیکر آنها واجب است اما شهید در زمانی که ترک دنیا می‌کند نیازی ندارند حتماً کفن و یا نماز بر او اقامه شود.

وی تصریح کرد: شهدا می‌توانند در آن دنیا افراد را شفاعت کنند و این جایگاه ارزنده آنها را می‌رساند.

امام جمعه سنندج یادآور شد: مسؤولان باید مشکلات و خواسته‌های مردم را مورد توجه قرار دهند و زمینه توسعه، پیشرفت و اشتغال را فراهم کنند.

ماموستا رستمی با تقدیر از حضور حماسی مردم در انتخابات یازدهم اسفندماه اعلام کرد: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی پیام توجه به توسعه، عمران، خدمتگزاری، توجه به محرومان و حاشیه‌نشینان و همچنین توجه به اشتغال و مشکلات مردم را به منتخبین رساند و مردم ما از منتخبان خود خواهان پیگیری مطالباتشان هستند.

وی پیروز میدان انتخابات را مردم دانست و گفت: مردم با حضور خود نشان دادند که در همه عرصه‌ها همراه نظام و مسؤولان هستند پس باید امروز مسؤولان و منتخبان مردم پاسخگوی نیازها و خواسته‌های آنها باشند.

حضور چهار نماینده اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری

امام جمعه سنندج با اشاره به دیدار اخیر منتخبان خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری یادآور شد: چهار نفر از اهل سنت در خبرگان رهبری این دوره حضور دارند که دو نفر از سیستان و بلوچستان و دو نفر نیز از استان کردستان هستند.

ماموستا رستمی به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به عنوان ماه رحم و مهربانی پرداخت و گفت: خداوند محتاج عبادت بندگانش نیست اما ما را مورد آزمون قرار می‌دهد و باید کاری کنیم که در درگاه پروردگار سربلند باشیم.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان سرشار از رحمت و برکت پروردگار است، گفت: باید از فیوضات این ماه بهره‌مند شویم و از گناه دوری گزینیم.

امام جمعه سنندج یادآور شد: امروز شاهد قتل عام کودکان و مردم زیادی در غزه هستیم و ۱۸ هزار کودک از نعمت پدر و مادر محرومند و این چهره کریه دشمن و ظلم و ستم آنها را نشان می‌دهد.

ماموستا رستمی با بیان اینکه باید حرمت ماه مبارک رمضان را نگه داریم و در ایام رمضان بتوانیم با طاعات و عبادت درون خود را به معنویت و قرآن آغشته کنیم و از پروردگار، بخشش گناهان و دور شدن ظلم و ستم و کوتاهی دست رژیم صهیونیست را بر مردم فلسطین و غزه طلب کنیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن