اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

امام جمعه مهاباد : مردم با مشارکت خود پیروز میدان انتخابات شدند

آوای سنت : امام جمعه مهاباد گفت: مردم ایران اسلامی با مشارکت خود در پای صندوق‌های رای، پیروز میدان انتخابات ۱۱ اسفند شدند.

 ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این هفته مهاباد افزود: در حالی که برخی در صدد ایجاد نفاق و تفرقه در بین مردم بودند اما مردم با حضور خود در پای صندوق های رای در این آزمون هم سربلند و پیروز شدند.

وی اضافه کرد: مردم با مشارکت خود در این انتخابات، نماینده‌گان اصلح را از بین افراد تایید صلاحیت شده انتخاب کردند و این گونه در تعیین سرنوشت خود سهیم شدند.

امام جمعه مهاباد به منتخبین مردم هم توصیه کرد از تجربیات و دانش نمایندگان کنونی و ادوار مجلس شورای اسلامی استفاده کنند و تا بتوانند بهتر و تواناتر در میدان خدمت به مردم حاضر شوند.

ماموستا امامی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه مهاباد با اشاره به ماه مبارک رمضان افزود: اعلام آغاز این ماه مبارک باید از سوی نهادهای رسمی و پس از تایید استهلال ماه صورت گیرد.

وی از مومنان خواست در این ماه مبارک خانواده‌های نیازمند و بی‌بضاعت را فراموش نکنند و بخش از هزینه هایی که در این ماه صرفه جویی می شود را به افراد مستمند ببخشند.

امام جمعه مهاباد از بازاریان و کسبه هم خواست به احترام این ماه مبارک از احتکار و انبار مواد غذایی به منظور افزایش قیمت خودداری کنند و معیشت و نیازهای مردم بویژه نیازمندان را مورد توجه قرار دهند.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگه‌وت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مساجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان ‌غربی واقع شده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن