اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

ایمان به تقدیر الهی راهکار راهگشای مشکلات انسان

آوای سنت: مدیر مدرسه دارالعلوم سراوان، ایمان به تقدیر الهی و عافیت طلبی را موجب گشایش مشکلات و گرفتاری های امت عنوان کرد.

به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالصمد ساداتی در سخنانی پیرامون اهمیت ماه رجب، پایبندی مسلمانان به عبادات بیشتر در این ایام از سال قمری را به دلیل حرمت و جایگاه رجب در اسلام دانست و گفت: در این ماه همگی باید به درهای رحمت و مغفرت الهی رجعت نماییم. در زمان جاهلیت قبل از اسلام، افراد و قبایلی که با یکدیگر درگیر می شدند در ماه های حرام از نزاع و تعرض خودداری می کردند، حتی زمانی که میان آنها شرایط جنگ و دشمنی حاکم بود، اما امروزه متاسفانه برخی از مسلمانان رعایت ماه ها را نکرده و آسیب در این زمینه بسیار زیاد به چشم می خورد. بویژه در ماه های حرام و یا ماه رمضان نباید به جان و مال و آبروی کسی تعرض کرد.

مولانا ساداتی در این زمینه اظهار داشت: زندگی انسان ها با حالات مختلف مواجه است که در آن از دست رفتن نعمت ها، مصایب و وارد آمدن سختی ها انسان را در تنگنا قرار می دهد و یا با یک اتافق مثبت و شنیدن خبر خوب به آینده امید بسته و شادمان می گردد. همه رویدادهای خوب یا بد محلی برای آزمایش شدن است. برخی انسان ها در دنیا از توانگری به ناتوانی، از امنیت به ناامنی، از آرامش به پریشانی، از سلامتی به بیماری و از خوشحالی به غم و اندوه می رسند و ناچارا بسیاری گرفتاری و رنج های دیگر را نیز به چشم می بینند، اما آنچه مهم و باقی می ماند به نوع نگاه و اعمال بستگی دارد.

امام جمعه اهل سنت سراوان، افراد مومن را جستجوگر راه های خیر خواند و افزود: اهل ایمان از الله متعال همواره عافیت و سلامتی می‌خواهد و هرگز از گرفتاری و مصیبت استقبال نمی کند. وقتی به مصیبتی گرفتار شود، صبر می‌ کند و از پروردگارش امید پاداش دارد. کسی که قضا و قدر ایمانی را می پذیرد در عین تدبیر و تلاش، به تقدیر الهی رضایت می دهد. انسان توانایی تدبیر دارد، ولی تقدیر در دست پروردگار است. تحمل مصایب با ایمان به تقدیر الهی و صبر آسان خواهد شد، اما کسانی که تقدیر را در نظر نمی گیرند در اضطراب، پریشانی و گمراهی بیشتری فرو می روند.

مولانا ساداتی با اشاره به خوصیایت افراد با ایمان یادآور شد: ایمانداران به هنگام ازدیاد نعمت، تکبر نکرده و پروردگار را فراموش نمی‌ کنند. مومن برای هر نعمت متوجه باریتعالی شده و شکر بر جای می آورد. به هنگام مصیبت از رحمت الهی ناامید نشده، بلکه صبر می کند تا پاداش و لطف و رحمت پروردگار شامل حال گردد.

مدیر مدرسه دارالعلوم سراوان با گریزی به مسائل خاورمیانه عنوان کرد: طبق گزارشات جدید، آمریکا و انگلیس اخیرا به چندین نقطه از کشور یمن حمله کردند و متقابلا جبهه یمنی هم یک هدف آمریکایی را در دریای سرخ و در جولان اشغالی هدف قرار داده است. این اقدام جنگی نقض آشکار قوانین بین المللی و در حمایت از رژیم غاصب اسرائیل است که‌ به متشنج شدن بیشتر اوضاع منطقه می انجامد و نیز امتحان دیگری برای کشورهای اسلامی است تا به خودشان آمده و از تحت اوامر کشورهای غربی خارج شوند. غربی ها در مسئله خاورمیانه با هم متحد می شوند، ولی دولت های اسلامی معنی واژه اتحاد را فراموش کرده و بیم از دست دادن موقعیت شان را دارند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن