اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

بانوی فعال اهل سنت: حفظ وحدت خار چشم دشمنان است

آوای سنت: بانوی فعال دینی اهل سنت وحدت امت اسلام را خار دشمن دشمنان به سرکردگی اجانب و بیگانگان عنوان نمود

به گزارش آوای سنت، صفورا چوگان فعال دینی و حوزوی ترکمن طی گفتگو با خبرنگار ما در جریان مراسم اختتامیه کنفرانس وحدت اسلامی در سالن همایش های صدا و سیما در تهران برنامه های امسال را تحت تاثیر بیماری همه گیر کرونا با تعداد محدود شرکت کنندگان داخلی و همچنین مهمانان خارجی محل برگزاری مراسم خواند و گفت: یکی از محورهای گفتگوی انجام شده در حاشیه مراسم اختتامیه تاکید بر افزایش نفرات طی سال های آینده بود، چرا که ارتقای کیفیت درمشارکت می تواند به غنای بیشتر برنامه های هفته وحدت کمک کند. نگاه ویژه به شایستگان لازمه برگزاری برنامه های پربار است و انتظار می رود سین برنامه ها به گونه ای برنامه ریزی شود که از هر استان یک نماینده فرصت بیان نظراتش را پیدا کند.

وی وحدت امت را خار چشم دشمنان به سرکردگی اجانب و بیگانگان دانست و اظهار داشت: امت مسلمان از صدر اسلام تا به امروز دوران های حساس زیادی را پشت سر گذاشته اند. غربی ها در شرایطی توان نظامی شان را برای تضعیف اسلام در خاورمیانه و مناطق دیگر بکار بسته اند که با وجود مخالفت ها و سنگ اندازی دولتمردان آنها می توان بانک اذان را از مساجد شهرهایشان شنید. اجرای طرح استعمار کشورهای مسلمان در آفریقا و آسیا از سوی بیگانگان که وابسته به ماشین آلات جنگی شان هستند در برابر اتحاد مردمی که مسلح به سلاح ایمان می باشند، مدت زیادی دوام نمی آورد و این مسئله پیشتر در کشورهایی مانند لیبی، الجزایر، سودان و در ممالک آسیایی مانند عراق، سوریه و افغانستان اتفاق افتاده است.

خانم چوگان حفظ وحدت را مهمترین آرمان مسلمانان در پس از جنگ های طولانی در صدر اسلام و با یهود و نصارا طی قرن های گذشته توصیف کرد و عنوان نمود: گرچه ظاهرا اسلام ستیزان توانستند با استفاده از قوای نظامی خود زندگی را برای مسلمانان دشوار کرده و آرامش محیطی را از آنها بگیرند، اما دستاوردی جز صرف مخارج سنگین نصیب شان نشد و سرانجام و به اجبار خاک کشور اسلامی را ترک کردند. با این حال چالش برعلیه دنیای اسلام همیشه وجود دارد و نباید اتحادمان را نادیده بگیریم.

این بانوی فعال دینی پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر را یکی از ضروریات اساسی در جوامع اسلامی خواند و یادآور شد: تشویق و ترغیب مومنین به اعمال خوب و تذکر در مورد تبعات منفی عادت های بد وظیفه ای است که والدین می توانند به فرزند خود از کودکی بیاموزند. اهمیت به شیوه تربیت و آموزش صحیح فرزند بدون شک می تواند جلوی بسیاری از مشکلات رفتاری سنین نوجوانی و جوانی را بگیرد، باید به فرزندان خود الگوبرداری از زندگی پیامبر گرامی اسلام و صجابه رضی الله عنهم را بشناسانیم و آداب معاشرت را در کنار تعلمیات دینی به آنها بیاموزیم. با پیدایش امکانات فضازی مجازی می بینیم که متاسفانه آسیب ها به درون خانه ها راه پیدا کرده و در این میان نمی توان نوع فعالیت فرزندان در این فضا را آنطور که باید و شاید کنترل کرد و بهترین روش از نظر اینجانب کار بیشتر روی آموزش و تربیت اولاد در سنینن خردسالی می باشد. کودک ما نمازخوان نخواهد شد، مگر آنکه نمازخواندن والدینش را به عینه ببیند. فرزند ما در سن کودکی علاقه زیادی به همراهی کردن با والدینش در کارهای عمومی دارد و ما می توانیم از این ظرفیت برای آشنایی کودک با مساجد و مکاتب بیشترین و بهترین بهره را ببریم.

خانم چوگان فعالیت های قرآنی بانوان در اوقات فراغت را تاثیرگذارترین برنامه زندگی توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: لازم است تا محافل قرآنی را گسترش بخشیده و این ضرورت را به صورت یک کار فرهنگی در درون محلات بسط دهیم. هر بانویی که قاری قرآن کریم می شود می تواند این گنجینه را به سایر افراد ساکن در محل انتقال دهد. کمبود حوزه علمیه جلوی آموزش را نمی گیرد. بانوان می توانند به نوبت میزبان جلسات قرآنی در ساعات مشخصی از روز باشند و این مسئله مطمئنا روی کیفیت زندگی آنها و همچنین سایر اعضای خانواده تاثیرات مثبتی را برجایی خواهد گذاشت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن