مجلس و نمایندگان

نماینده اهل سنت مجلس:مواضع دولت سیزدهم در مذاکرات برجام متفاوت است

آوای سنت: نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس رویکرد رویکرد دولت سیزدهم در مسئله برجام را متفاوت از دولت های گذشته خواند.
در حالی که سران۱+۵ پیرو اظهارات اخیرشان موضوع از سرگیری مذاکرات را مورد تاکید قرار می دهند، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس پذیرفتن مواضع ایران از سوی کشورهای غربی را تنها راه رسیدن به یک توافق جامع و مشترک دانست.

به گزارش آوای سنت، اسماعیل حسین زهی در مورد مذاکرات هسته ای و چگونگی انتقال موضع ایران به غربی ها خطاب به خبرنگار ما گفت: همانطور که می دانیم ایران در توافق برجام معطل تصمیمات آمریکا و کشورهای غربی است و آنها باید مفاد تعهداتی را که خودشان امضا کرده اند را به مرحله اجرا بگذارند. این در حالی است که کشور ما با وجود کارشکنی غربی ها تمام تعهدات خود را ذیل توافق برجام انجام داده و بر بازگشت طرف های مذاکره بر اساس توافقات بعمل آمده تاکید می کند.

وی با انتقاد از رفتار غربی ها در مسئله برجام ادامه داد: کشورهای اروپایی در برجام دقیقا مطابق با خواسته های آمریکا رفتار کردند. هرچند این کشور در دوره زمامداری ترامپ از برجام خارج شد، اما غربی ها بدون هیچ واکنشی در این توافق ماندند و به جای متهم کردن آمریکا به نقض برجام، ایران را ناقض برجام معرفی کردند! با تمام این اوصاف رویکرد دولت کنونی با دول یازدهم و دوازدهم متفاوت خواهد بود. در حال حاضز مدت زیادی از معطل ماندن اجرای توافقات می گذرد و ایران ثابت کرده است که نظام سلطه را نخواهد پذیرفت. در این میان دولت مجری سیاست های نظام است. سیاست هایی که می بایست در سال های اخیر به اجرا در می آمدند که در این صورت اما و اگرهای امروزی پیش نمی آمد.

حسین زهی تاکید کرد: از دولت وقت انتظار می رود قوانین مجلس برای رفع تحریم ها و بدعهدی غربی ها در برجام را به اجرا بگذارد. اروپا وآمریکا بارها ثابت کرده اند که کشورهای مورد اعتمادی برای ایران نیستند و به راحتی زیر توافق های بین المللی خود می زنند. اگر آمریکایی ها خواهان بازگشت به برجام هستند قدم اول را باید بردارند، زیرا آنها بودند که از توافق خارج شدند و اگر می خواهند برجام احیا شود خودشان باید پیش قدم شوند و این منطقی ترین رفتاری است که آنها باید داشته باشند.آمریکایی ها راهی جز پذیرفتن مواضع ایران ندارند و مجبور هستند خواسته ما را بپذیرند. خواسته ما قانونی و به حق است. هرچند غربی ها در مقابل آن مقاومت می کنند، اما در نهایت راهی جز پذیرفتن شرط و شروط ایران نخواهند داشت.

نماینده مردم خاش، میرجاوه و تفتان در مجلس یازدهم اولویت اصلی کشور را مساله اقتصاد و معیشت مردم دانست و در پرسشی درباره اعطای وام مسکن به دارندگان شرایط لازم عنوان نمود: دریافت وام خرید مسکن با اقساط ماهیانه ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سود ۶۰۰ میلیون تومانی از عهده توان مالی مردم کشور خارج است. پرداخت این اقساط سنگین و این میزان سود مردم را ناامید می‌کند. در شرایط فعلی بانک‌ها با چنین وام‌هایی مردم را بیچاره کرده اند، چون هیچکس نمی‌تواند این میزان بازپرداخت را داشته باشد. مقرر شده تا درباره موضوع جهش و تولید مسکن و حل این معضلات جلسه‌ای با رئیس جمهور برگزار شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن