اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

برخی آموزش ها در فضای مجازی به ضرر جامعه است

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به آموزش های مضر در سطح جامعه و با یادآوری آیه شریفه «یتعلمون مایضرهم ولاینفعهم» که هر آموزشی مفید فایده نیست، گفت: چه بسا در فضای حقیقی و مجازی و شبکه های اجتماعی خیلی موارد هست که اموزشش به ضرر جوانان و جامعه است.

 ماموستا مُلا عبدالرحمن مرادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد شافعی کرمانشاه، افزود: در شبکه های اجتماعی فضای مجازی برخی موارد از جمله سحر، خالکوبی، انواع رقص و آواز ها و یا عقاید باطل و نحله ها و فرقه های ضد بشری و اسلامی در حال انتشار است که به جامعه بخصوص نسل جوان ضرر جدی می رساند.

امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه در ادامه با یادآوری اینکه در شریعت مبارک اسلام ضرر رساندن به دیگران ممنوع و آسانگیری و خیر خواهی از توصیه های این دین الهی است، گفت: امین بودن فرد، خانواده و جامعه از ضررها و زیان های مختلف جلوگیری و سبب ارتقا و پیشرفت در بسیاری امور خواهد بود.

وی افزود: عدم ضرررسانی حتی در امور عبادی شخصی هم لحاظ شده بطوری که اگر کسی مریض یا مسافر باشد و دچار اذیت شود می تواند روزه رمضان را قضا کند، در مورد نماز وضو هم همینطور اگر توان ایستادن ندارد بنشیند و اگر آب نبود یا ضرر داشت (بعلت بیکاری) تیمم کند.

ماموستا مرادی تاکید کرد: ضرررسانی به مردم، همسر، فرزند ،یا أموزش های مضر، یا ضرر رساندن در معاملات و عقد قرار دادها ،یا در امر وصیت وارث از مواردی است که جامعه به آن مبتلا شده و ما مسلمین باید از این موارد برحذر باشیم و نه به دیگران ضرر و زیان برسانیم و نه آن را قبول کنیم.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه هایش در مورد ضرر رساندن به مردم به آیه شریفه «ولایجرمنکم شنآن قوم ان صدوکم عن المسجد الحرام ان تعتدوا و تعاونوا علی البر و التقوی و لا تعاونوا علی الاثم والعدوان واتقوالله ان الله شدید العقاب اشاره کرد و گفت: بعد از صلح حدیبیه و نهایت فتح مکه ،الله تعالی به مومننان یادآور شد که با کسانی که مانع حج شما شدند کینه توزی و انتقام نگیرید بلکه الان که همه مسلمان هستید همکاری بر خوبی ها داشته باشید و بر گناه و عدوان کار نکنید و این نهایت بزرگی دین اسلام را می رساند که حتی حس انتقام جویی و گذشته شما را وادار به ناعدالتی نکند.

ماموستا مرادی همچنین ضرر رساندن به همسر، فرزند، و ورثه را نیز یادآور شد و افزود: در هنگام اختلافات زن و شوهر تحت فشار قرار دادن همسر تا او را مجبور به ترک خانه یا گذشت از حق خود کند ، ننماید که شریعت این عمل را قبول نمی کند و همچنین ضرر رساندن به فرزند هم جایز نیست یا فرزند سبب ضرر رساندن به والدین نشود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن