اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

برگزاری آیین تکریم و معارفه امام جمعه جوانرود

آوای سنت : آیین تکریم و معارفه امام جمعه جوانرود با حضور رئیس مرکز اسلامی استان کرمانشاه، علما و روحانیون و اقشار مختلف مردم در سرسرای کتابخانه محمد رسول الله(ص) شهرستان جوانرود برگزار شد.

حجت‌الاسلام فاطمی‌نسب با بیان اینکه در حکومت و نظامی زندگی می‌کنیم که امنیت ما ثمره خون شهدای بزرگی است، اظهار داشت: شعار و سیاست این نظام برگرفته از قرآن، مکتب پیامبر (ص) و امامان معصوم است.

رئیس مرکز اسلامی استان کرمانشاه دشمنی‌های استکبار با دین و نظام اسلامی را یادآور شد و افزود: امروز دشمنان دین با انواع ترفندها می‌خواهند به جوان القا کنند که حکومت اسلامی توان اداره کشور را ندارد درحالی‌که آن‌ها کور خوانده‌اند و در این میان علما و حافظان دین مسئولیت خطیری دادند.

حجت‌الاسلام فاطمی‌نسب با تجلیل از خدمات ماموستا ملا احمد فخری امام جمعه سابق جوانرود، اذعان کرد: این عالم دینی الگویی برای علمای شیعه و سنی است و خدمات ایشان به اسلام، مردم و انقلاب زبانزدخاص و عام بوده است.

وی همچنین با بیان ویژگی‌های ماموستا ملا سید محمدمحمدی؛ امام جمعه جدید جوانرود افزود: ماموستا ملا سید محمد محمدی نیز عالمی وارسته، متفکر، اهل علم و فضل و منادی وحدت است و هر جایی کاری به ایشان محول شده به درستی ایفای نقش کرده است.

نماز جمعه سنگر مستحکم نظام

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه نیز با تاکید بر اهمیت اقامه نماز جمعه، گفت: نماز جمعه از سنگرهای مستحکم نظام اسلامی ایران است.

ماموستا ملا عبدالرحمن مرادی با اشاره به انتظارات دو جانبه ائمه جمعه و مردم در قبال هم، افزود: نماز جمعه جایگاه مناسبی برای گردهمایی مردم به‌منظور بیان مشکلات، خواسته‌ها و تبادل افکار در ابعاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و عمرانی است.

فرماندار جوانرود و روانسر نیز در سخنانی به بیان ویژگی‌های علمی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی ماموستا ملا احمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود پرداختند و ماموستا ملا سید محمد محمدی را با توجه به ویژگی‌های علمی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی جانشین شایسته‌ای برای ایشان دانستند.

ضرورت تلاش برای خدمت بیشتر به اسلام

امام جمعه جدید جوانرود نیز با تجلیل از خدمات چهار دهه ماموستا ملا احمد فخری، گفت: ماموستا ملا احمد فخری عالمی وارسته، متدین، اخلاق. مدار و منادی وحدت است که سال‌های سال در خدمت به اسلام و مردم ایفای نقش کرده است.

ماموستا ملا سید محمد محمدی با بیان اینکه بنده سرباز اسلام هستم، افزود: بنده متعلق به هیچ فرد، جناح، قوم و قبیله‌ای نیستم بلکه متعلق به همه مردم هستم و از آن‌ها و مسئولان انتظار دارم برای خدمت بیشتر به اسلام و مسلمانان مارا یاری کنند.

تجلیل از شخصیت ماموستا ملا احمد فخری

نامدار حسینی نیز در این مراسم، گفت: طی مراسمی به بهترین شکل ممکن از شخصیت و خدمات ۴۳ساله ماموستا ملا احمدفخری؛ امام جمعه سابق این شهرستان تجلیل خواهد شد.

فرماندار به ویژگی‌های شخصیتی ماموستا ملا احمدفخری اشاره کرد و افزود: ماموستا ملا احمدفخری عالمی وارسته و اسلام‌شناس بود که بیش از چهاردهه خدمات فراوانی به جامعه ارائه کرد. وی با بیان اینکه ماموستا فخری منادی وحدت وهمدلی در جوانرودبوداظهارداشت: مردمی بودن ودر خدمت آنان بودن از ویژگی‌های منحصر به فرد ایشان است.

دکتر حسینی خاطرنشان کرد: پرداختن به شخصیت فرهیخته و علمی ماموستا فخری به عنوان چهره‌ای برجسته دینی ضروری است.

وی یادآورشد: ماموستا ملا احمد فخری از نظر اخلاقی فردی خوشرو، مهربان، سخاوتمند و از هر نظر دارای خصوصیات با ارزشی است.

در ادامه ضمن تقد از خدمات بیش از چهار دهه ماموستا ملا احمد فخری، ماموستا ملا سید محمد محمدی به‌عنوان امام جمعه جوانرود معرفی شد.

امام جمعه جوانرود

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن