اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

بیست ‌و ‌نهمین همایش دانش‌آموختگی طلاب جامعه ‌الحرمین ‌الشریفین چابهار برگزار شد

آوای سنت :  طی برگزاری مراسمی از ۱۶۰ نفر دانش ‌آموخته و ۳۳ تن از حافظان قرآن کریم جامعه‌ الحرمین ‌الشریفین چابهار و همچنین مدرسه دینی دخترانه حضرت خدیجه ‌الکبری رضی‌الله ‌عنها و مکاتب وابسته، تجلیل به عمل آمد.

مولانا عبدالقادر ملک ‌رئیسی در جریان بیست و نهمین همایش دانش آموختگی طلاب جامعه الحرمین الشریفین چابهار با اشاره به بیان قدر و‌ منزلت علم گفت: حضرت عمر رضی ‌الله‌ عنه فرمایش می دارد، کسی که مقداری علم بر وی برسد، نباید آن را ضایع کند.

این شخص اگرچه یک عالم اصطلاحی نباشد، اما باید به اندازه علمش عمل کند و آن را برای خدمت دین به کار گیرد. به اندازه توان خود در زمینه تدریس، وعظ و نصیحت اهتمام ورزد و در غیر اینصورت این شخص علم خود را ضایع کرده است.

وی در این خصوص اظهار داشت: فارغ‌التحصیلانی که برنامه درسی خود را با موفقیت به پایان می رسانند، قبل از هر چیز باید شکر خدای متعال را به جای آورند، زیرا این سعادت را نصیب هر کسی نمی‌ شود. مولانا غلام محمد جالندری از اساتید دارالعلوم کراچی می گوید، خداوند شما را انتخاب کرده است، چون میلیاردها انسان در زمین وجود دارند، اما این سعادت را نصیب آنها نکرده که علم قرآن، حدیث، فقه را بیاموزند، پس شکر خداوند را به جای بیاورید.

مولانا ملک رئیسی با بیان این مطلب که خداوند ضمانت و حفاظت دین خود را بر عهده گرفته و آن را حفاظت می‌کند، افزود: خالق متعال گاهی اوقات از کافران نیز برای پیشبرد دین خود استفاده می‌کند. مغول‌ ها وقتی که به مناطق اسلامی حمله کرده و مردم را قتل و ‌عام نمودند، بسیاری گمان می‌کردند اسلام دیگر از بین رفته است، اما خداوند به وسیله همان مغول‌ ها که اسلام آوردند، دین خود را حفاظت کرد. مولانا ابوالحسن ندوی (رح) فرمایش کرده است، آن اسلام گویا سوخته و خاکستر شده بود، اما خداوند به وسیله شعله‌ های کوچکی که زیر این خاکسترها بود، دین را زنده نگه داشت.

استاد حدیث جامعهالحرمین‌الشریفین در بخش دیگری از سخنانشانش یادآور شد: دین خداوند نیازی به ما ندارد، بلکه این ما هستیم که به دین خداوند نیاز داریم، لذا اگر خداوند کوچکترین کاری از ما می‌گیرد و خدمتی انجام می‌دهیم بر کسی منت نگذاریم، بلکه این را توفیقی از جانب خداوند بدانیم و شکرگذار این توفیقات باشیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن