اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

تزریق ناامیدی در رابطه با انتخابات خودزنی است

آوای سنت: عالم و نظریه پرداز اهل سنت کورد، ، برخی شعارها و وعده های عنوان شده در انتخابات را کلاهبرداری سیاسی و عوام فریبی خواند.

به گزارش آوای سنت، ماموستا محمد طاهر احمد زاده در گفتگو با خبرنگار ما در پاسخ به سوالی درباره تبعات تزریق بذر ناامیدی از سوی برخی مخالفان نظام اسلامی داخل و خارج از کشور در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که قهر سیاسی با انتخابات نوعی خود زنی است، گفت: یک بیسواد سیاسی مانند شخص کور و کر است. این شخص درکی از مسائل سیاسی ندارد و نمی داند که هزینه های زندگی از قبیل صنعت، تحصیل، مسکن و دارو، معاش عمومی و … همگی به تصمیمات سیاسی وابسته هستند. سیاست گریزی و سیاست زدگی فاجعه و خطری بزرگ برای در سر راه مردم و جامعه است، زیرا عدم مشارکت نوعی قهر با تعیین سرنوشت بوده و به ضرر مردم خواهد بود.

مجلس با مشارکت نکردن در انتخابات تعطیل نخواهد شد ، بلکه به جای خدمتگذاران اصلح، فرصت طلبان ناکارآمد در مسند قانونگذاری قرار می گیرند و قوانین مصوب شده از سوی آنها برای دولت لازم الاجرا می گردد!

ماموستا احمد زاده، سیاست را مدیریت اداره مسائل داخلی و خارجی به جهت تدبیر، مصلحت و دور اندیشی امور مختلف در کشور دانست و افزود: نظریه پردازان غربی، سیاست را علم دولت، علم قدرت و آن را به معنی رفتار دولت مورد بررسی و مطالعه قرار داده اند. برخی از نظریه پردازان و فلاسفه اسلامی نیز سیاست را حق ملت بر دولت و حق حاکمیت بر ملت دانسته و آن را روش مخصوص زندگی برای صلاح دنیا و موافق با کمال اخروی و حیات دائمی می دانند.

این عالم و نظریه پرداز اهل سنت، برخی شعارها و وعده های عنوان شده در انتخابات را کلاهبرداری سیاسی و عوام فریبی خواند و یادآور شد: تعدادی از کاندیداها پس از گرفتن نامه تایید صلاحیت، قول هایی به مردم می دهند که در حیطه اختیارات شان قرار ندارد. این گروه با هدف خدمت به جامعه، توزیع عادلانه ثروت و اداره صادقانه امور مملکت بر اساس منافع و مصالح ملی وارد عرصه انتخابات نمی شوند، بلکه هدف آنها جاه طلبی و نوعی سوء استفاده از سیاست است.

عواملی همچون مشکلات اقتصادی و معیشتی، بعضی عملکردهای نادرست در ادوار گذشته و ناکارآمدی شماری از کلاهبرداران سیاسی که خلف وعده کرده و منافع و مصالح عموم را برای مقاصد و اغراض شخصی پایمال نمودند، شرایط زندگی را سخت تر کرده است ، اما نباید از رحمت خدا ناامید بود، چون یاس و ناامیدی از سوی شیطان است.

ماموستا احمد زاده تاکید ورزید: همه ما به عنوان فرزندان ایران مانند یک خانواده بوده و ایران اسلامی خانه ، کاشانه و وطن ما می باشد. پس باید حریم و حرمت خانه، خانواده و کاشانه را حفظ کنیم. هیچ کس خانه اش را به دلیل یک خرابی یکی از وسایل آن نمی فروشد، بلکه آن خرابی را دوباره می سازد. خانه و وطن را نیز باید ساخت، نه اینکه خدایی نکرده به آن پشت کرد. در خانواده علایق و سلایق مختلف و متنوع وجود دارد. فارغ از خیانت که خط قرمز همه ادیان آسمانی و مکاتب فکری و ارزش های انسانی و اسلامی است هیچ پدری، فرزندش را به خاطر یک اشتباه به درون زباله دان نمی اندازد.

این عالم اهل سنت کورد خاطر نشان نمود: در کارهای مهم و به خصوص در یک انتخاب اصلح باید تعقل، دور اندیشی، خرد جمعی، شعور و بینش سیاسی به کار گرفت و از احساسات بی جا، سطحی نگری، جوسازی های منفی و سیاه نمایی پرهیز کرد. مسلما دامن زدن به غوغا سالاری از طریق فضای مجازی که جای حق و باطل، مفید و مضر، دوست و دشمن و خوب و بد را تعویض و تغییر می دهد، کاری عبث و بیهوده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن