اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

ترویج فرهنگ گفتگو در دیپلماسی قرآنی

آوای سنت :  مشاور وزیر امور اهل سنت، ترویج فرهنگ گفتگو و دیپلماسی قرآنی را عامل دستیابی به وحدت میان مذاهب اسلامی خواند.

به گزارش آوای سنت، ماموستا عبدالسلام امامی در اولین همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی به میزبانی دانشگاه جامعه المصطفی گرگان گفت: دیپلماسی در ترویج فرهنگ گفتگو و تحقیق یک الزام ضروری نه تنها در میان مومنین و پیروان ادیان مختلف، بلکه در میان قاطبه جامعه بشری با همه طیف های مختلف می باشد. اگر نگاهی مفهومی به آیات کتاب مسلمانان و اعجاز بیانات آن داشته باشیم در میاییم که تمدن اسلامی یک تمدن جهانشمول است که به یک طیف از محموده جغرافیایی با مردمان خاص آن اختصاص ندارد.

ماموستا امامی با نگاهی ژرف به دیپلماسی قرآنی اظهار داشت: همه ملت ها و کلیه مذاهب جهان اسلام اعتقاد دارند که مهندسی آیات قرآن کریم توسط خدای متعال صورت پذیرفته و به عبارتی می توان گفت که ما به راحتی می توانیم از طریق فرهنگ گفتگوی قرآنی و دیپلماسی قرآنی به وحدت اسلامی و حتی نیز به فراتر از وحدت اسلامی دست پیدا کنیم. قرآن کریم خطاب به پیروانش امر مشورت را برای ترویج فرهنگ گفتگو مورد تاکید قرار می دهد. بدین معنا که طرفین امر می بایست برای حل مشکلات شان به این طریقه و روش گفتمان رضایت دهند.

امام جمعه اهل سنت مهاباد، تردید را جزو آسیب های امروز در جهان اسلام دانست و عنوان نمود: قرآن کریم، امت را از هر گونه شک و تردید نسبت به یکدیگر بر حذر می دارد. در عصر حاضر پنجاه و هفت کشور اسلامی دارای جمعیتی میلیاردی از مومنین در کدام یک از معادله های جهانی حرفی برای گفتن دارند؟ متاسفانه با وجود این همه مشترکات می بینیم که جهان اسلام در شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل، فاقد یک اتحادیه سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی می باشد. ما تنها سازمان همکاری اسلامی را داریم که ثابت شد نشست آن در شرایط امروز غزه خروجی لازم را به همراه نداشته است!

ماموستا امامی با انتقاد از بی تفاوتی ممالک اسلامی به رویدادهای فلسطین متذکر شد: بیست و دو هزار نفر شهید مسلمان و چند هزار مفقودالاثر در شرایطی رقم خورده است که تحمل چنین هجم آسیب از جهان اسلام با همه منابعی که در اختیار دارد، قابل پذیرش نمی باشد. در این جنگ می بینیم که همه اعضای یک خانواده با تعدای زیادی نفرات از دست می روند، اما اتکای آنها حتی در آخرین لحظات به خدای متعال است و به این پایداری یک ملت مظلوم باید درود فرستاد.

این مشاور وزیر در امور اهل‌سنت در این سخنرانی همچنین خاطر نشان کرد: زنان و مردان مجاهدی که مظلوم مقتدر هستند در مقابل چشمان جهانیان این گونه پر پر می‌شوند. امروزه می بینیم در شرایطی که رژیم صهیونیستی از سوی متحدانش حمایت می شود مقاومت جانانه فلسطینیان با منطق سیاسی و نظامی قابل تحلیل نمی باشد. آنها به ایمان خود اتکا دارند و تنها به خدای متعال تکیه کرده اند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن