اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

توجیهات صهیونیست‌ها برای جنایاتشان در غزه غیر قابل قبول است

آوای سنت: مسئول امور مکاتب شهرستان تربت جام، توجیه سدمداران رژیم صهیونیستی برای بمباران غزه و به خاک و خون کشیدن مردم بی گناه را دور از عقلانیت و منطق دانست.

به گزارش آوای سنت، مولوی محمد درشته طی سخنانی در تبیین ضرورت پرداختن به امر جهاد با استناد به آیات قرآن کریم گفت: خدای متعال به اهل ایمان، جهاد را تجارت نجات بخش و رهایی از عذاب دردناک معرفی می کند. بدین سبب جهاد با مال و جان در راه خدا از بهترین اعمال است و فواید بیشماری دارد که از جمله باعث عزت و سربلندی اهل ایمان و اهل اسلام می شود. برای جهاد بنا بر فرمایش حضرت رسول صلی الله علیه و سلم تعطیلی وجود ندارد. از صدر اسلام تاکنون مسلمانان بر حسب مقتضیلت زمان به جهاد پرداخته اند. گروه با شمشیر به میدان رزم می رفتند و عده ای مال شان را صرف این ضرورت می کردند. در برخی شرایط به جهاد با قلم نیاز پیدا می شد و در مواردی مسلمین با بیان خود پاسخ دشمن را می دادند.

مولوی درشته ضمن تاکید بر این مطلب که کسی نمی‌تواند اصل جهاد را منکر شود، اظهار داشت: اگر نگاهی اجمالی به قرآن عظیم الشان داشته باشیم، بیش ‌از چهارصد و شصت آیه در مورد جهاد نازل شده است و احادیث زیادی هم در این زمینه به ثبت رسیده اند. آن حضرت در یک حدیث می فرماید، کسی که محبت جهان در دل او نباشد، بوی نفاق در این انسان است.

پس باید این شوق و انگیزه در دل انسان و جوان مسلمان باشد که اگر زمانی نیاز به حضور فیزیکی در جهاد بود، بی درنگ در میدان عمل حضور پیدا کند.

مسئول امور مکاتب شهرستان تربت جام، مقاومت مبارزان فلسطینی در برابر حملات اسرائیل غاصب را جهاد واقعی خواند و عنوان نمود: امروز همه مردم فلسطین اعم از کودک و بزرگ در برابر کفار و یهود سینه ستبر کرده اند و این نوع مبارزه از نوع جهاد واقعی و حقیقی می باشد. مسلمانان فلسطین شب و روز برای حفاظت از قبله اول مسلمین که وظیفه هر اهل ایمان است، مشغول جهاد با کفر و ایادی آن هستند.

پاسداری از قبله اول بر دوش همه امت می باشد که متاسفانه عده ای اندک در صحنه بوده و با ابرقدرت های دنیا مبارزه می کنند. در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می بینیم که کودکان و نوجوانان و جوانان مسلمان ناجوانمردانه در زیر بمب ها به شهادت می‌رسند. بدون شک دیدن تصاویر غزه در این ایام قلب هر انسان آزاده ای را به درد می آورد.

مولوی درشته، توجیه سدمداران رژیم صهیونیستی برای بمباران غزه و به خاک و خون کشیدن مردم بی گناه را دور از عقلانیت و منطق دانست و یادآور شد: سران دولت جنایتکار با نگاهی کوتاه و عقل ناقص در عین حال حق را به جانب خود می دانند و انتظار دارند جامعه بین الملل از جنایت های شان حمایت بعمل آورد. آوردگاه غزه در این ایام تحمل مصیبت جانگداز پرپر شدن اولاد در مقابل چشمان والدین و یا یتیم شدن کودکان مظلوم می باشد. کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر ویرانی یک شهر را به تماشا نشسته اند و به این فکر نمی کنند که با سکوت شان انسانیت را زیر سوال می برند.

اکثرا ساکنان شهرک های یهودی نشین را کسانی تشکیل می دهند که از موطن شان رانده شده اند. بردگانی که خود را در خاک فلسطین به شکل سرباز صهیونیست در اورده و زندگی را برای ساکنان اصلی آن تلخ کرده اند. بیت المقدس و مسحدالاقصی متعلق به همه مسلمانان دنیا است و اگر احساس نیاز شد باید تا آخرین نفس برای حفظ آن بجنگیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن