اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

تودیع و معارفه امام جمعه اهل سنت بستک

سید سلیمان حسینی به عنوان امام جمعه اهل سنت بستک معارفه گردید

آوای سنت : روز جمعه سید سلیمان حسینی به عنوان امام جمعه جدید اهل سنت شهر بستک معارفه شد.
ظهر روز جمعه و پس از برگزاری نماز جمعه در مسجد جامع شهر بستک، با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد ایمانی معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان و جمع کثیری از نمازگزاران، سید سلیمان حسینی به عنوان امام جمعه جدید اهل سنت شهر بستک معارفه شد.

سید سلیمان حسینی که پیش از این امام‌جمعه پدل از توابع شهرستان بندرلنگه بوده است اصالتا از سادات کنچی است که قرار است امام جماعت اهل سنت شهر بستک را پس از ۶۰ سال از آقاسیدمحمد قتالی تحویل بگیرد.

گفتنی است:سید محمد قتالی در سال ۱۳۱۴ در خانواده ای مومن متولد شد. وی که همواره به اخلاق خوش شهره بود توانست بیش از ۶۰ سال محوریت معنوی و دینی شهر بستک را به عهده بگیرد و در این مدت منزل وی به محل گردهمایی های گوناگون تبدیل شد.

در آن زمان هایی که خبر از رادیو ، تلویزیون ، اینترنت و شبکه های اجتماعی نبود مردم همه نیازهای عمرانی و مشکلات گوناگون جامعه و حتی مشکلات شخصی خود را از طریق آقاسیدمحمد به گوش مسئولین می رساندند.

آقا سید محمد قتالی امروز در سن ۸۸ سالگی در حالی بازنشست می شود که مردم همچون روز اول وی را دوست دارند و برای وی و خانواده اش احترام ویژه ای قائلند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن