اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

توهین به قرآن نشان دهنده عقاید منسوخ است

آوای سنت: عالم اهل سنت کورد، قرآن کریم را جامع ترین کتاب آسمانی توصیف نمود.

به گزارش آوای سنت، ماموستا شیخ صنعان سلامی در گفتگو با خبرنگار ما، جسارت های اخیر به ساحت مقدس قرآن کریم را برگرفته از اندیشه مخرب و باور غلط برخی عقاید منسوخ شده خواند و گفت: امروز همه بشریت به خوبی می داند که معجزه قرآن کریم مربوط به یک صده و هزاره نبوده و آن چیزی که اهل ایمان از کلام باریتعالی استخراج می کنند در حقیقت برای رسیدن به نور هدایت و روشنایی دنیا و آخرت است. انسان در روزی زمین پهناور زندگی می کند تا خوب را از بد و حق را از باطل تشخیص دهد و کسانی که با آتش زدن نسخه های قرآنی آلام مسلمین را آزرده می کنند در واقع به اندیشه های مبتذل شیطان لعین عمل می کنند.

ماموستا شیخ سلامی در این باره تسریح کرد: تایید اندیشه های یک اهریمن خط بطلانی بر اندیشه های آزاد در کشور سوئد است که دولتمردان آن سر می دهند. هر اندیشه ای که از یک جسم و روح سالم تراوش پیدا کند، نیازی به حفاظت از سوی پلیس ندارد و همه آن را تایید می کنند.

بزرگی قرآن برگرفته از سخنانی است که دانای حق بیان می دارد و قدرت فانی یک ذهن باطل حقیرتر از آن می باشد که بتواند حق را ناحق جلوه دهد. هر تلاشی که افکار شیطانی در آن نهفته باشد رو به نابودی و زوال است. از سوی دیگر ندای تکبیر امت اسلامی در پاسخ به اهل بی خرد و حامیان ایشان در بلاد کفر طنین انداز شده و به دشمنان اسلام و قرآن این پیام را می دهند که به زودی وعده الله متعال در روسیاهی جاهلان تحقق پیدا خواهد کرد.

این اندیشمند و عالم اهل سنت کورد، قرآن کریم را جامع ترین کتاب آسمانی توصیف نمود و اظهار داشت: اگر قرآن نازل نمی شد بشریت به حال کنونی نمی رسید. زمانی قرآن در میان نبود و بتکده ها در سرزمین حجاز و آتشکده ها در حدود امپراطوری های وقت بعنوان خدایان دروغین به باور مردم تحمیل می شدند. در اقصی نقاط دیگر نیز ماه و ستارگان پرستش می شدند و در سرحدات دورتر خورشید را عبادت می کردند. امروز این باورها منسوخ شده اند و به حول قوه الهی روزی خواهد رسید تا همه انسان های روی زمین حق را از ناحق تشخیص دهند.

شیخ صنعان سلامی، هدایت بشر را مرهون مجاهدت های انبیاء از دوره حضرت آدم علیه السلام تا نبی اکرم صلی الله علیه وسلم دانست و یادآور شد: آن بزرگواران برگزیده شدند و آمدند تا بشر را از جهل و تاریکی نجات دهند، اما جاهلان همواره بر شیپور تاریکی و ظلمات می دمند تا افکار انحرافی و عقاید باطل تهدیدی بر جامعه پیشرفته کنونی باشد. همه آحاد مسلمان و خصوصا جوانان باید مواظب باشند تا در دام افکار باطل گرفتار نشوند. عده ای در کسوت فعال دینی- مذهبی ماموریت دارند تا خرافات و افکار ناسالم را در جامعه ترویج دهند.

غیرت دینی ما نباید اجازه دهد تا یک شخص منحرف قرآن را به دست گرفته و به آن بی احترامی روا بدارد. این عمل را محکوم کرده و همسو با سایر مردم مسلمان ارادت خود را به کلام الهی نشان دهند. در شاخ آفریقا و مناطق کم برخوردار آن، فرزندان مسلمان قرآن را بر روی لوح نوشته و قرائت می کنند، پس مدارس دینی و مکاتب را قدر بدانیم. فراموش نکنیم که قرآن یک نعمت بزرگ و ذی قیمت الهی است. آن را به درستی یاد گرفته و ایمان مان را به آن مسلح کنیم. به احادیث نبوی و ارشادات علمای دلسوز ارزش گذاشته و باعث سربلندی جامعه و اسلام شویم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن