اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

جامعه اهل سنت از اصلاح طلبان ناامید شده اند

مولوی علی بائی: اهل سنت همواره همراه نظام بوده است

آوای سنت :اصلاح‌طلبان به‌گونه‌ای عمل کردند که ملت ایران اعم از اقوام و مذاهب از آنها ناامید شدند.

مولوی عبدالکریم علی بائی امام جمعه شهر مشهد ریزه در مراسم نماز جمعه این هفته مسجد احناف با توجه به فرآیند انتخابات گفت: امروز بحث وحدت در جامعه بسیار لازم و ضروری‌تر از قبل است و لازمه پایداری وحدت و وحدت پایدار صداقت، عدالت، اعتمادسازی، امید و بینش صحیح است.

اهداف امام راحل که رعایت حقوق ملت، اتحاد و وحدت، عدالت، رفع تبعیض و فاصله طبقاتی، محوریت قرآن در جامعه و مبارزه با فساد اجتماعی، اقتصادی و اداری بود، باید در جامعه به نحو احسن اجرا شود.

امام جمعه شهر مشهدریزه انتخابات آتی را موقعیتی حساس و مهم خواند و گفت: لازم است به آن توجه خاص شود، هم از جانب مردم و هم از جانب مسئولین.

مردم از لحاظ حضور و مشارکت حداکثری و آگاهانه و مسئولین و دولت و کاندیداها با امیدوار کردن مردم با وعده‌های واقعی و درست، وعده‌های که بتوانند به آنها عمل کنند و قابل اجرا باشد، عمل کردن به وعده‌ها، توجه به مردم و بخصوص جوانان که آینده‌های کشور هستند.

جامعه اهل سنت خواهان رفع تبعیضها در استخدامات و بکارگیری از شایستگان و نخبگان در مناصب وزارت، استانداری، معاونت و مشاور رییس جمهور است.

استفاده از شایستگان اهل سنت در مناصب فرمانداری و بخشداری و روسای ادارات در شهرهایی که اکثریت جمعیت آن اهل سنت است از خواسته های بحق اهل سنت است.

مدرس حوزه علمیه انوارالعلوم خیرآباد با اشاره به اینکه مشروعیت هر نظام به میزان مشارکت مردم است فرمودند: هرچقدر که مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد باعث ارزش نظام بوده و باعث توسعه و پیشرفت سریع‌تر حکومت خواهد شد.

قطعا وقتی مردم احساس کنند با آمدنشان پای صندوق‌های رای وضعیت  آنها از گذشته بهتر خواهد شد حضوری پرشورتر خواهند داشت.

درآستانه انتخابات عده ای در فضای مجازی خواستار تحریم انتخابات هستند و به مردم می گویند پای صندوق‌های رأی نروید در هر کشوری اشکالات و ایراداتی وجود دارد نباید وضعیت را به شکلی برای مردم ترسیم کنیم که در بین کشورهای دنیا بدترین وضعیت را داریم و هیچ امیدی برای بهبود وضعیت وجود ندارد.

از مهمترین دغدغه های ملت بزرگ ایران حفظ حرمتها و ارزشها، آزادی بیان، رفع تحریمها و رفع بحران اقتصادی است.

امیدواریم فردی که نام او به عنوان رئیس جمهور از صندوقها بیرون می‌آید به نفع ملت و جامعه و اسلام قدم بردارد، بتواند مشکلات ملت و جامعه را بکاهد، مصدر خدمات شایسته برای جامعه و مردم باشد، به دور از تعصبات قومی و مذهبی شخصی عادل، توانا، متقی، صادق و کارآمد باشد و بهذخواسته‌های قانونی جامعه اهل سنت توجه بیشتری داشته باشد.

الحمدلله اهل سنت در طول عمر این انقلاب وحدت و برادری خود را ثابت کردند.در مراسمات ملی، مذهبی و بخصوص انتخابات‌های متفاوت در طول ۴۳ سال با حضور حداکثری خود باعث پررونق تر شدن تنور انتخابات شدند و بالاترین مشارکت را داشتند.

در طول این سالها وعده‌های متفاوتی از کاندیداهای ریاست جمهوری شنیدند.

بخصوص اصلاح طلبان که گرایش به سمتشان بیشتر بود هم برای احقاق حقوق اهل سنت و اجرای قانون کاری نکردند.

جامعه اهل سنت، علما و بزرگان ما همیشه برای خیرخواهی جامعه و ملت و دولت سخن گفتند و مردم را در حمایت انقلاب جهت دهی کردند.

هیچ گاه دنبال تفرقه، تنش، درگیری و ایجاد اختلاف و خشونت نبودند همیشه مرزدارانی خوب،  صادق و وفادار بودند و دست رد بر سینه دشمنان زدند و خواهند زد.

امام جمعه شهر مشهدریزه در قسمت پایانی سخنان خود با اشاره به شوراهای شهر و روستا فرمودند: توصیه من به مردم و نامزدهای شوراها این است که در یک فضای آرام و صمیمی و به دور از تنش و درگیری رقابت خود را شروع کرده و به پایان برسانند، از هر نوع بی احترامی و هتک حرمت پرهیز کنند. تعصبات قومی و قبیله‌ای و خشک و خالی را کنار بگذارند و به افرادی که دارای مولفه‌های خوب هستند رای بدهند.

مولانا علی بائی به مولفه های شخص اصلح اشاره کرد و افزود: فرد مورد نظر باید متقی و خداترس، صادق در گفتار و کردار باشد. وفادار به مردم و جامعه باشد. اهل مشوره با علما و بزرگان باشد و از رای و نظر جوانان نیز استفاده کند.با درایت بوده و روحیه خدمت در او موجود باشد و به دنبال پست و مقام و ریاست نباشد، قدرت و توان خدمت داشته باشد.

شخص مورد نظر باید قدرت بیان و شجاع باشد و برای احقاق حقوق مردم ملاحظه کاری را کنار گذاشته و حقوق مردم را زنده کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن