اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها
موضوعات داغ

حل مشکلات جهان اسلام محتاج رفع اختلافات امت اسلامی

سخنان مولانا ساداتی در نماز جمعه سراوان

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت سراوان در سخنرانی شان در نماز جمعه سراوان(جمعه ۱۷ آردیبهشت ماه ) با اشاره به  روز جهانی قدس گفت: قدس برای مسلمانان مساله سیاسی نیست بلکه عقیدتی است از آنجا که در سرزمین فلسطین مسجد الاقصی شریف قرار دارد و مکانی مقدس که قبله اول مسلمانان ، سرزمین پیامبران الهی و مسیر معراج امام الانبیا صلی الله علیه وآله وسلم است.

مولانا ساداتی تصریح کرد: با اشغال فلسطین هزاران تن از ساکنان آن به خاک و خون کشیده شده و بسیاری از سرزمین مادری خود آواره شده اند و نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز قدس توسط امام راحل و رهبر انقلاب در راستای وحدت مسلمان و احساس مسئولیت کشورهای اسلامی برای آزادی مسجد الاقصی اولین قبله مسلمانان و سومین حرم امن الهی از اشغال صهیونیستهای غاصب است.

ایشان افزود: برای وحدت امت اسلامی ؛ مسلمانان و کشورهای اسلامی به اختلافات سیاسی و منطقه ای و مذهبی خود پایان دهند و نیز برای آزادی مسجد الاقصی احساس مسئولیت نمایند.

مولانا سید عبدالصمد ساداتی در بخش نخست سخنان خود نیز به خصوصیات و فضایل دهه پایانی رمضان و شب قدر اشاره نمود و بر کثرت عبادت و مناجات در خلوت و تنهایی بوسیله  تلاوت ، ذکر ،  دعا ، قیام و سجده طولانی برای کسب برکات و مغفرت الهی تاکید نمود.

خطیب نمازجمعه اهل سنت سراوان افزود : در عشره آخر ماه مبارک رمضان قرار داریم که شب مبارک و با فضیلت لیله القدر به فرمایش رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم در یکی از این شبها است ،آنحضرت فرمودند: شب قدر را در دهه آخر رمضان تلاش کنید و دریابید و خود آنحضرت در دهه اخیر رمضان بکثرت عبادت می کرد و اهلبیت خود ، ازواج مطهرات را بیدار می نمود.

مولانا ساداتی تصریح نمود : درمورد فضیلت و اهمیت شب قدر همین کافی است که الله تعالی در قران کریم یک سوره کامل نازل فرمود و نام این سوره نیز سوره ی قدر است، شبی که الله تعالی آن را قدر و منزلت داده و رتبه آن از تمام شب ها بالاتر است ، بمنزله عبادت هزار ماه است یعنی ۸۳ سال و ۴ ماه می شود و این از فضل و بخشش الهی بر بندگان است.

ایشان خاطرنشان ساختند : با این همه خصوصیات و فضایل که دهه پایانی رمضان دارد و شب قدر واقع است نباید غفلت کرد؛ همانطور که این شب را الله تعالی از هزار ماه بهتر قرار داده و قدر و منزلت بخشیده ، برای کسانیکه قدر این شب را با عبادات ؛ تلاوت ، دعا ، توبه و استغفار و عاجزی پیش الله تعالی به امید بخشش و خوف از عذاب خدا قدر بدانند آنان از برکات قابل قدر و دعای رحمت فرشتگان بهره مند می شوند.

مدیر دارالعلوم سراوان افزود: آنچه که از این شب با برکت قدر حاصل می شود ؛ عفو و گذشت گناهان و حصول برکات و قبولی طاعات و عبادات و خواسته های جایز از طرف الله تعالی است.

مولانا ساداتی گفتند : شب قدر برای عبادت و مناجات در خلوت و تنهایی است ، با تلاوت ، ذکر ، تسبیحات، دعا، قیام و سجده طولانی این شب را زنده نگه داشت ، سنت و روش رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم است و صحابه و تابعین رضوان الله علیهم اجمعین اینگونه عمل می نمودند.

امام جمعه اهل سنت سراوان ابراز داشت: هر کسی برای خود و دیگران دعا کند و خیر دنیا و آخرت و امور جایز را از الله تعالی بخواهد ، از آنجا که دعا عبادت است و دعای انفرادی افضلیت بیشتری دارد اگرچه دعای جمعی جایز است ، ام المومنین عایشه رضی الله عنها روایت می کند : گفتم ای رسول الله اگر دانستم چه شبی شب قدر است؛ در آن شب چه بگویم؟ فرمودند: بگو: اللَّهُمَّ إِنَّکَ عَفُوٌّ تُحِبُّ الْعَفْوَ فَاعْفُ عَنِّى: « خدایا» تو بسیار گذشت کننده و بخشنده‌ای و گذشت و بخشش را دوست داری, پس مرا ببخش».

مولانا ساداتی تاکید نمود: فرصتی ارزشمند است که از شبهای پایانی ماه مبارک رمضان کسب معنویات کرد و شقاوت است برای کسی که ماه رمضان به پایان برسد و از گناهان  مربوط به حقوق الهی و حقوق مردم بازنیاید و کوتاهی ها را جبران نکند و محروم بماند .

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن