اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

خواندن سیره رسول الله بر همه مسلمانان واجب است

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: رسول الله نمونه یک انسان کامل است و حضرت محمد(ص) با نظر پروردگار کلید دل های عالم شد و مطالعه سیره این انسان کامل بر همه مسلمانان واجب است.

شیخ یوسف جمالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس در مراسم هفته وحدت که در مسجد جامع اهل سنت با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در استان، مسئولان و مردم برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت از رسول الله به عنوان دریای فیض یاد کرد که از هر طرف حرکت کنیم می توانیم از برکات آن استفاده کنیم.

به گفته وی، هر خداجویی که دنبال هدایت است باید  سیره پیامبر اکرم(ص) را پی بگیرد.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس، “مورد نظر قرار گرفتن پروردگار” را گران بها توصیف کرد و افزود: حضرت محمد مصطفی این فرصت گران بها نصیبش شد و کلید دل های عالم شد.

شیخ جمالی گفت: حضرت محمد(ص) در مقام رهبری و مدیریت نقش داشت و دل ها را فتح کرد.

وی ادامه داد: مسیر زندگی رسول الله طوری بود که همه اصحاب جان و مال شان را فدای او می کردند.

وی با بیان اینکه رسول الله با فرمانروایی بر قلوب انسان ها افرادی را تربیت کرد که حاضر بودند جان شان را بخاطر او فدا کنند، تصریح کرد: خواندن سیره رسول الله واجب است و برای دانستن آن باید مطالعه کنیم.

به گفته امام جمعه اهل سنت بندرعباس، رسول الله هم در مقام پدر، دوست و رهبری بی نظیر بود و نمونه آن را نمی توان در تاریخ بشریت پیدا کرد.

شیخ جمالی با تاکید بر اینکه هر کس طاعت رسول کند یعنی طاعت خدا کرده است، گفت: بر هر کدام از ماست تا در جامعه منادی وحدت و اتحاد باشیم و کاری کنیم که امت عزتمند شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن