مجلس و نمایندگان

مولوی سلامی : صهیونیست‌ها به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی هستند

آوای سنت : نماینده مردم اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: صهیونیست‌ها در صدد هستند به بهانه‌های واهی و بی‌اساس، کشورهای اسلامی را تکه و پاره و تجزیه کنند. سخت‌ترین دشمن و عامل اختلاف در بین امت اسلامی، صهیونیست‌ها هستند.

مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری و آیت الله احمد مبلغی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در وبینار سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، به سخنرانی پرداختند.

نخستین شرط تحقق وحدت، شناخت دشمن است

سلامی در ابتدای سخنانش با اشاره به آیه ۸۲ سوره مائده « لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَهً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا» گفت: نخستین و عمده‌ترین شرط تحقق وحدت، شناخت دشمن است. این آیه صهیونیست‌ها را بزرگ‌ترین دشمن امت اسلامی قرار می‌دهد. اگر به سیر تاریخی شرارت یهود و دشمنی صهیونیسم نگاهی کنیم، روشن می‌شود که سخت‌ترین دشمن و عامل اختلاف در بین امت اسلامی، صهیونیست‌ها هستند.

نقش صهیونیست‌ها در پشت پرده جنگ‌های صلیبی

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در غزوه احد ۳۰۰ نفر از همراهی با پیامبر(ص) برگشتند. عامل برگشت آن‌ها همان صهیونیست‌های زمان پیامبر(ص) بودند. در غزوه خندق باز هم صهیونیست‌های آن زمان، با مشرکین ائتلاف کرده و به مدینه حمله کردند که موفق نشدند.

وی در ادامه گفت: در جنگ‌های صلیبی هم که از قرن ۱۱ تا پایان قرن ۱۲ میلادی، در ظاهر میان مسیحی‌ها انجام گرفت، در پشت پرده، صهیونیست‌ها بودند که این جنگ‌ها را به راه انداختند.

ترس صهیونیست‌ها از وحدت اسلامی

احمد سلامی درباره دهه دوم قرن ۱۹ یعنی از سال ۱۹۲۱ تا ۱۹۲۴ و زمان سقوط خلافت عثمانی که سمبل قدرت مسلمانان در برابر قدرت غرب بود، گفت: دست صهیونیست‌ها در کار بود که این خلافت را تکه پاره کردند. در قرن ۱۰ هجری هم که در اکثر جهان اسلام خلافت عثمانی حاکم بود، در ایران شاهان صفوی حاکم بوده و در شبه قاره هند نیز سلاطین مغول بر سر کار بودند؛  اگر دشمنان توطئه نمی‌کردند، چه بسا ممکن بود که وحدت اسلامی شکل بگیرد. آن‌ها می‌دانستند اگر مسلمانان با یکدیگر متحد شوند، دیگر دشمنان جای پایی نخواهند داشت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: صهیونیست‌ها در میان عثمانی‌ها و صفوی‌ها جنگ مذهبی راه انداختند و در میان عثمانی‌ها و اعراب جنگ قومی. پس خلافت تکه پاره شد. این‌ها همه زیر سر شرارت یهود بود که قرآن مجید به آن اشاره کرد.

اشغال فلسطین به بهانه هولوکاست

وی درباره سال ۱۹۴۸ میلادی که رژیم اشغالگر قدس در آن تأسیس و سرزمین‌ فلسطین را به بهانه هولوکاست اشغال کردند،گفت: کاری به این که هولوکاست واقعی بوده یا نه نداریم، اما بر فرض واقعی بودن آن، فلسطینی‌ها گناهی نداشتند، نازی‌ها این کار را کردند. چرا که می‌خواستند کشور فلسطین را اشغال کنند. گنه کرد در بلخ آهنگری، به شوشتر زدند گردن مسگری.

صهیونیست‌ها نگذاشتند کشمیر به پاکستان برسد

سلامی ضمن اشاره به تقسیم شبه قاره هند در سال ۱۹۴۷، بیان کرد: نماینده حکومت بریتانیا، کنگره هند و مسلمانان توافق کردند که در این تقسیم، تمام مناطقی که اکثریت آن مسلمان هستند، به پاکستان ملحق شده و مناطق دارای اکثریت هندی به هندوستان و کنگره هند ملحق شود؛ اما صهیونیست‌ها برای این که نگذارند یک کشور اسلامی به نام پاکستان با آرامش زندگی کند، کشمیر را که ۹۰ درصد آن مسلمان بودند، به پاکستان ندادند. همین موضوع تا به امروز مایه اختلاف میان پاکستان و هندوستان است. تا به حال از شرارت صهیونیست‌ها ۳ جنگ تمام عیار شکل گرفته است.

این نماینده مجلس خبرگان درباره اختلاف عرب‌ها و ایرانیان بر سر جزایر ۳ گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک افزود: اسناد تاریخی نشان می‌دهد، این جزایر از زمانی که شورای همکاری خلیج فارس و حتی عربستان هم شکل نگرفته بود، جزو سرزمین فارس بودند. این هم از شرارت صهیونیست‌ها است که در میان مسلمانان ایران و عربستان اختلاف بیاندازند. امروز باز هم صهیونیست‌ها می‌خواهند بین مسلمانان ایران و اعراب اختلاف بیندازند و در هر جلسه‌ای که شورای همکاری کشورهای خلیج فارس برگزار می کند، این موضوع را با اشاره صهیونیست‌ها مطرح می‌کنند.

صهیونیست‌ها به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی هستند

وی در ادامه تأکید کرد: آن‌ها جنوب سودان را نیز تجزیه کرده و از سودان جدا کردند و در قلب جهان اسلام یک رژیم اشغالگر دیگری به وجود آوردند.

مولوی سلامی اظهار داشت: آن‌ها در صدد هستند به بهانه‌های واهی و بی‌اساس، کشورهای اسلامی را تکه و پاره و تجزیه کنند. آخرین حرکت نازیبایی که علیه امت اسلامی و مسلمانان انجام دادند، انفجار بندر بیروت در ۳ سال قبل بود که در پی آن خسارت بسیار عظیمی به لبنان وارد شد. همه این‌ها جزو شرارت‌های صهیونیست‌هاست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان اعلام کرد: قرآن مجید به صراحت در آیه‌ای که تلاوت شد، سخت‌ترین دشمن مسلمانان را صهیونیست‌های یهودی‌ و همچنین مشرکین معرفی می‌کند که در طول تاریخ دست به دست هم دادند و با تمام امکانات خود به قصد تکه و پاره کردن امت اسلامی وارد کشورهای اسلامی شدند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن