اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

درد امروز امت اسلامی اختلاف و چند دستگی است

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت اسدیه، درد امروز جهان اسلام را ضربه خوردن مسلمین از تشتت و تفرقه خواند.

به گزارش آوای سنت، مولانا سید احمد عبداللهی طی سخنانی میلاد رسول اسلام صلی الله علیه وآله وسلم را تاثیرگزارترین بخش یک رویداد میمون و مبارک بر تاریخ بشریت از زمان تولد حضرت آدم علیه السلام تا لحظه حادث شدن قیامت کبری دانست و گفت: یکی از درس های مکتب آن حضرت، هدایت افراد جامعه به سوی روشنفکری دینی بوده است و والدین در اولین گام وظیفه دارند در زمینه به تربیت و تعلیم فرزندان طبق آئین نبوی و سنن اسلامی عمل نمایند.

در چنین زمانی امت مسلمان در ماه ربیع الاول به خاطر میلاد خاتم پیامبران اظهار شادمانی می‌کنند. پیامبری که بر گردن ما خیلی حق دارد و سبب هدایت ما شد. ایشان کسی است که باعث شد سیطره قدرت‌های ظالم و زورگو شکسته شده و رهبری ملت‌ های مظلوم را به عهده گرفت تا از قید و بند رهایی یابند.

مولانا عبداللهی، ره آورد سیزده سال تلاش نبی امت را پاره شدن زنجیرهای اسارت و غلامی از دست و پای انسانیت خواند و افزود: ره آورد این مجاهدت و از خودگذشتگی در هم شکستن عبودیت برای غیرالله بود، زیرا اعراب بت های ساخت دست خود را پرستیده و به رسوم غلط عهد جاهلیت و برجای مانده از اجداد خود اعتقاد داشتند. آنها افرادی بودند که در فلسفه، شعر و ادب و ذکاوت مدعی بوده و خود را اندیشمند زمان می پنداشتند، لیکن در زمینه عبادت و عبودیت، عابد و ساجد بت‌ های پوشالی بودند. از این رو دوران پیش از بعثت پیامبر اسلام، سیاه ترین و بدترین دوران جاهلیت بود‌، پس خدای متعال برای بعثت نبی، بر مومنین منت می گذارد، زیرا آن حضرت سعادت را برای اهل ایمان به ارمغان آورد.

مدیر حوزه علمیه اسدیه، اتحاد میان امت را موجب سرد شدن آتش اختلافات نام برد و یادآوری نمود: مسلمانان در برهه حاضر تنها با وحدت عملی می توانند دسیسه های دشمنان را در نطفه خفه کنند. دودستگی، پراکندگی و نافرمانی از اصول به معاندین امکان می دهد تا دشمن افکار پیروان قرآن را بازیچه خود قرار دهد. هم اکنون شاهد آن هستیم که برخی دولت های اسلامی و گروه های شبه نظامی به جان هم افتاده اند و با قتل و غارت به جان و مال یکدیگر آسیب می زنند. دلیل چنین عدول از فرامین قرآن کریم، دوری از سیرت پاک پیامبر و زندگی نورانی آن حضرت می باشد. رهبران مسلمانان باید اطاعت از دستورات الهی را جزو سیاست خود قرار دهند.

در بررسی زندگی بیانگذار نظام اسلامی در می یابیم که ایشان همیشه دغدغه عزت، استقلال و اتحاد ضمن برادری و برابری مسلمانان را دنبال می کرد و بدین منظور هفته وحدت را بنیان نهاد.

مولانا عبداللهی، درد امروز جهان اسلام را ضربه خوردن مسلمین از تشتت و تفرقه عنوان کرد و متذکر شد: بانیان ایجاد اختلاف در سیطره و سلطه دشمنان بسر می برند. بنابراین کسانی که دست به تفرقه و اختلاف می زنند از پست ترین و بدترین افراد هستند. اگر به مقوله وحدت در همه کشورهای اسلامی در عمل پرداخته شود، از شر پلیدی های انس و جن رهایی پیدا خواهیم کرد. میلاد نبی مکرم به مفهوم آن است که به سیرت رسول خاتم عمل کرده و زندگی خود را با سیره نبوی، اصحاب بزرگوار و اهل بیت تنظیم کنیم.

این عالم اهل سنت همچنین گفت: در آستانه فرارسیدن میلاد با سعادت منجی عالم بشریت باید مسلمانان آنچه در توان دارند در محکومیت توهین به ساحت مقدس قرآن عظیم الشان قدم بردارند. محبت قلبی و ارادت خود را نسبت به حضرت محمد مصطفی معنی واقعی بخشند. دنیای اسلام باید کاری بکنند که همه گستاخان به ساحت پیامبر را از اعمال شان ابراز پشیمانی نمایند. یکی از راه‌ های مقابله با این یاوه گویی ها، تحریم محصولات دولت های گستاخ است که می‌تواند اثر زیادی در دفاع از پیامبر رحمت داشته باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن