در وادی رمضان

بهشت میزبان روزه داران حقیقی

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه احناف خواف ثمره ماه مبارک رمضان را مزین شدن بهشت برای روزه داران عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، مولوی گل‌محمد منصوری به نقل از حدیث شریف روزه را سپر دفاعی خواند و گفت: در مقابل ما دائما دو قدرت خطرناک و دو دشمن بسیار قدرتمند به نام نفس اماره و شیطان قرار دارند که از مردان جنگی در میدان نبرد و از پیشرفته ‌ترین سلاح ‌ها قوی ‌تر هستند. این دشمنان فتنه و آشوب هر لحظه می‌خواهند ما را از مسیر هدایت و اطاعت و بندگی خدا و سنت رسول صلی الله علیه واله وسلم به انحراف بکشانند.

در رمضان را بر طبق احادیث بهشت خدا برای روزه‌ داران مزین می‌شود، دروازه‌های جهنم قفل می‌ گردد. شیاطین به زنجیر در می آیند و ماهی‌های دریا برای روزه ‌داران استغفار می‌کنند. بوی دهان روزه ‌دار از مشک و عنبر و گلاب بهتر است. هر عمل نفل روزه ‌دار مساوی با فرض و هر فرض مساوی با هفتاد فرض می باشد.

مولوی منصوری در این باره اظهار داشت: رمضان ماه تقویت ایمان است که مومنین را بیمه می کند. اگر اعمال ما در طول این ماه فقط در فاصله گرفتن از خوردن و نوشیدن باشد، اما معنویات و فضیلت‌ها رمضان را درک نکنیم به این هشدار نبی اکرم می رسیم که فرمایش می دارد، بسیاری روزه‌ داران از رمضان جز تشنگی و گرسنگی نصیب نخواهند برد.

قلب حاکم درون انسان است و سایر اعضا، وزیران قلب و پیشه‌ وران آن هستند. اگر قلب ما از خدا ترسید، اعضای کابینه شامل دست و پا و چشم و ….همه مطیع شده و از خدا می‌ترسند، اما اگر برخلاف آن بود دچار اشتباه خواهند شد.

مدرس حوزه علمیه احناف خواف رمضان را ماه نجات از آتش جهنم دانست و افزود: خدای مهربان در دهه‌ی آخر رمضان بندگان زیادی را از آتش جهنم نجات داده و گناهان شان را می ‌سوزاند، پس قدر شب های پیش رو را بدانیم. دشمنان درونی و بیرونی همیشه بیدار بوده و با شبهه ‌افکنی، عقیده‌ی مومنان را هدف می گیرند.

انسان متمدن امروزی علی رغم پیشرفت های علم و تکنولوژی به دست آمده باز هم به خوبی نتوانسته است خالقش را بشناسد.از یک طرف گروهی جاهل، خورشید، ماه، گاو و چیزهای دیگری را می‌پرستند و از طرف دیگر اهل تقوا را به طرف زرتشتیت، یهودیت و مسیحیت دعوت می‌دهند.

مولوی منصوری تصریح کرد: وقتی شیطان، ایمان جامعه‌ را می‌بیند با لشکر پیاده و سواره‌ خود دست به کار می‌شود. لشکر پیاده شیطان، دعوت‌گران به باطل و نیروهای سواره این نظام شامل ماهواره‌، فضای مجازی و تبلیغات مسموم هستند. سپس از حربه‌ سوم وارد شده و اموال را آلوده می سازد.

مخاطبش را به سود قمار و رشوه تشویق می‌کند و اعمال را این‌ گونه عادی و زیبا نشان می دهد. به نام آزادی در جامعه بی ‌بند و باری براه انداخته و حجاب را مانع پیشرفت معرفی می‌کند. لذا بدانیم که وعده‌های شیطان جز تباهی چیزی به دنبال ندارند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن