در وادی رمضان

مولانا چابهاری : بهشت جایزه روزه داران واقعی است

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت چابهار جنت را در انتظار قدوم روزه داران ماه مبارک رمضان توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالرحمن چابهاری در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته با اشاره به اهتمام در اعمال شب های قدر و در تسبیحات و اذکار، فرشتگان مقرب را در حال تزئین بهشتی خواند که خدای متعال آن را برای روزه داران رمضان تدارک دیده است و در اینباره گفت: خادمان بهشت زیباترین حوریان درون آن هستند و خاصتا آرزوی دیدار انسان هایی را دارند که رمضان را اکرام کرده و با رویی گشاده در ضیافت الهی حضور یافته اند، پس به فرشتگان ماموریت داده شده است که جنت را برای اهل روزه دار تا رمضان سال آینده مهیا بدارند. بدین جهت باید از هر لحاظ مهیای مجلسی شویم که جشن آن تا ابد برای بندگان مصلح پایدار و برقرار باقی خواهد ماند.

یکی از خصایص مومنان این است در طول حیات دنیوی به کثرت از موت یاد می کنند این یادآوری باعث می شود که اهل ایمان قدر ایام عمر را دانسته و خصوصا لحظات پایانی مقام رمضان مشتمل بر لیالی قدر را به آسانی از دست ندهند.

مولانا چابهاری، پاداش تسبیح خدای متعال را تقدیم باغی زیبا برای شخص با ایمان خواند و افزود: علما و صلحا در افطار دادن به اهل روزه بسیار تاکید کرده اند. پس هر شخصی که مسلمان روزه داری را با یک عدد خرما و حتی لیوانی آب افطار دهد به اندازه پاداش روزه آن شخص، ثواب می گیرد.

بیشمار افراد بر این امر نیکو مشتاق شده و تا جایی که توان شان می رسد در اطعام اهل روزه پیشقدم می باشند. در جای جای بلاد اسلامی و به ویژه در جوار خانه خدا نیکوکاران تلاش می کنند تا سفره بهتری را برای افطار تدارک بینند و چنین علاقه و سبقت از یکدیگر برای کسب ثواب در نزد هیچ یک از ادیان گذشته دیده نشده است.

امام جمعه اهل سنت چابهار، غفلت را بستر مصایب دنیا، قبر و آخرت دانست و افزود: اهل ایمان بخاطر کثرت یاد موت ثوابی برابر با مقام شهید می گیرند. ایشان در برابر عظمت الله ذوالجلال سرخم کرده و به گناه نزدیک نمی شوند. بهترین ملاقات را در دیدار الله دیده و یاد خالق را بیش بار تکرار می دارند.

اولیا الله، دعا را مغز عبادت می دانند، لذا همان گونه که در شب های ایام بر نمازهای نفلی قائم می شویم، می بایست به دعا نیز اهمیت کافی بدهیم. در صوم رمضان به هر عمل بنی آدم از ده برابر تا هفتصد برابر پاداش تعلق می گیرد و هر حرکتی که رضایت باریتعالی را فراهم آورد جزو عمل زیبا به حساب می آید.

مولانا چابهاری یادآور شد: روزه برای الله است و خود پاداش آن را تعیین می کند تا بنده مومن در روز حسرت نگرانی خاطر نداشته باشند. حلم، بردباری و ادب انسان مومن را از به رستگاری و عاقبت خیر رهنمون می سازد. بدین جهت تکبر در اعمال را به دل راه ندهیم. غرور، انسان را از خدا دور می کند. جوانان فواید فضای مجازی را بکار بگیرند و از آنچه که منکر شمرده می شود اجتناب ورزند. رمضان سفیری از جانب الله برای محک ما انسان ها است. حقیقتی که روزه دار را از فرش به عرش می رساند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن