در وادی رمضان

کرامات الهی لطف خداوند به بندگان

آوای سنت: استاد حوزه علمیه زین الدین ابوبکر تایبادی عمل به الگوی رسول گرامی اسلام را در خدمت به خلق خدا در روی زمین توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، مولانا بهزاد فقهی طی سخنانی کرامات را هدیه خدای متعال به بنی آدم جهت آباد کردن زمین خواند و گفت: خدای متعال انسان را به عنوان خلیفه خودش در زمین معرفی کرد تا با تمسک به نسخه الهی به درجه ای از تعالی رسیده و اینچنین اشخاص مورد مباهات ملائکه قرار می گیرد. بزرگترین هدیه انبیاء مکرم، ساخت و تحویل انسان خداشناس به جوامع بوده است.

در صدر اسلام که دین آخرین نبی پایه گذاری شد مردانی تحت تعلیم آن حضرت صلی الله قرار گرفته و از یک گروه جاهل و متکبر به اندیشمندان طراز اول در آمدند تا به زمره بهترین اصحاب و یاران ایشان در نتیجه یک انقلاب درونی رسیدند. کسانی که در ابتدا ارش ها و ضد ارزش ها را نمی شناختند، حیات را تنها حق خود دانسته و زندگی را با هدف کسب منافع بیشتر ادامه می دادند.

اینان در مکتب رسول خدا و در مقام جانشینی ظلم و استبداد را از روی زمین محو کردند. همگی شبانه روز کوشیدند و موجب پیدایش تمدن های بشری شدند. پس تا مادامی که انسانی ساخته و تربیت نشود، هیچ تمدنی هم ساخته نخواهد شد.

مولانا فقهی زندگی متعالی خلیفه های خدا را سراسر درس و مشق برای نسل های آینده دانست و افزود: مقام خلیفه در روی زمین تنها شامل حال کسانی می شود که دیگران را فارغ از رنگ و نژاد با خود برابر می بینند، چنانچه در همان دوران صدر اسلام افرادی مانند ابوجهل ها و ابولهب ها از درون پارلمانی که تشکیل می دادند برای خرابی خانه اسلام از طرح هیچ نقشه و توطئه کوتاه نیامده و سرانجام گرفتار عذاب ابدی شدند. آنها از کسانی مثل بلال حبشی را برده کرده و حتی حاضر به جواب سلام نوکران شان نیز نبودند.

استاد حوزه علمیه زین الدین ابوبکر تایبادی عنوان نمود: همه آن نوکران و غلامان در خانه ارقم هویت جدیدشان را شناخته و واقعیت آفرینش بشر و محبت الله را با پوست و گوشت لمس کردند. رنگین پوستانی که بر جاهلان سفید پوست نزول پرست برتری پیدا کرده و در پناه اسلام از هرگونه، آسیب و شکنجه در امان ماندند. افراد خانه ارقم سودای شکم و شهوت را رها کرده و برای درون دل خود سفره پهن کردند. آن اصحاب در زمان قبول مسئولیت و مدیریت بیت المال می توانستند مانند پادشان وقت ایران و روم برای خود کاخ ها و عمارت ها دایر کنند، لیکن ثروت های مادی را ندیدند و شب هنگام جویای حال خانواده های بی بضاعت می شدند تا مبادا کودکی بر اثر معیشت ضعیف خانواده گرسنه بخوابد.

مولانا فقهی حقیقت زندگی یاران رسول الله را خدمت به خلق بیان کرد و یادآور شد: بزرگان دین سرای فانی را بهشت و محل آسایش ندیدند و با عمل به نسخ نبی امت مسجدالاقصی را بدون خونریزی فتح و سرزمین شام را از مظالم روزگار پاک کردند. امروز متاسفانه می بینیم که برای دنیای مسلمین ابرقدرت ها تصمیم می گیرند.

تمام معادلات اقتصادی کشورهای مسلمان بر اساس قیمت روز واحد پول های بیگانه انجام می شود. سابقا غربی ها در زمینه پزشکی، طب سنتی، معماری و سایر موارد از ما نسخه برداری می کردند و با وجود گذشت قرن ها می بینیم معماری اسلامی اسلامی حرف اول را می زند.

اولویت نیاکان ما بر پایه ایجاد مراکز تحقیق و مطالعه استوار بود، لیکن در اکنون اولویت معماری بناها را در تعبیه استخر، سالن مهمانی، دکوراسیون اتاق خواب و آشپزخانه قرار می دهیم. پس تا مادامی که پرورش شکم را به پرورش فکر و ذهن ترجیج داده و در اخلاق و رفتار الگوهای غربی را بکار می بندیم فرسنگ ها با دوران شکوه امت فاصله خواهیم داشت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن