اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها
موضوعات داغ

سخنی با توجیه کنندگان عمل سردار آزمون / قسمت دوم

توضیحات حافظ امان الله یلمه درباره قبح عمل آزمون

آوای سنت: روز گذشته بخش هایی از توضیحات حافظ امان الله یلمه از علمای ترکمن صحرا را در زمینه رد دفاعیات مطرح شده در زمینه اظهارات سردار آزمون در رابطه با نجس نبودن سگ را منتشر کردیم.امروز بخش دوم مطالب ایشان را منتشر می کنیم.توضیح لازم این است که در مطالب منتشر شده اسامی برخی از عزیران برده شده است.ما حق دفاع را برای این عزیزان محفوظ می داریم.

امیدواریم این بحث ختم به خیر شده و برای همه صاحب نظران درسی آموزنده گردد.پیشنهاد ما این است با توجه به عبور زمانی از این رویداد،این قضیه را بیش از این ادامه ندهید!

*نکات بسیار مهم و حائز اهمیت در نوشتارهای دفاع کنندگان از جناب سردار آزمون

یک مورد از نکات عجیبی که درنوشته های دفاع کنندگان از جناب سردار آزمون تابحال برای بنده محرز شده،این است که هیچکدام از آنها از جمله جناب احمد مرادپور،کامبیز قجقی نژاد و،طنز تایاق و… حاضر نیستند عملکرد سردار آزمون را اشتباه تلقی کنند وازسردارآزمون بخواهند که بمانند ما که طرفدار شما هستیم واین نوشته شما را درمورد سگ برای قوم ترکمن توجیه می کنیم، سرادرجان شما هم با نوشتن دو خط در پیج رسمی خویش نوشته خود را توجیه اسلامی بکنید وختم قائله شود.تا بلکه شخصیت مخدوش شده شما رادرقوم ترکمن همانند قبل بازیابیم.

اما آسمان و زمین به امرالهی درحرکتند اما قلم جناب سردار آزمون هرگز در این مورد نمی جنبد،بلکه هنوز به گرفتن عکس با این و آن وگذاشتن آن در پیج خود مشغول بوده حاضرنیستند قلب جریحه دار قوم ترکمن را با نوشتن دو‌خط تسلی دهند وسبب زدودن کدورت ها گردند.

نکته دیگری که در نوشتارهای دفاع کنندگان از جناب سردار آزمون به چشم می خورد گلایه از علمای اسلام و نحوه واکنش به نوشته سردار آزمون در مورد سگ ونجس ندانستن آن می باشد!

اشخاصی مانند احمد مرادپور با شکوایه ازنوشتارها ورفتارهای علمای اسلام بانوشتن آنچه جناب سردار آزمون درمورد سگ و نجس نبودن آن مکتوب نموده،گویا منطوق (نُطْق) جمله او برمدار احکام موضوعی دینداران نیزتوجهی داشته است،ناراحتی خود را ابراز داشتند.

بنده متذکر می شوم: جناب آقای مرادپور پناه بر الله با این نوشته شما، این طور بنظر می رسد که شما خود را تافته جدا بافته از اهل دین و دینداران می دانید.

همچنین جناب کامبیز قوجقی نژاد درد دل وناراحتی خود را از علما در جایی از نوشتار خود چنین بروز داده اند.

جای سوال است چرا علمای عظام به موارد مهمی از قبیل  قانون شکنی ها، سوء مدیریت ها و بی عدالتی های حاکم در جامعه، عکس العمل نشان نمی دهند ولی همچنان به حرف یک جوان فوتبالیست ترکمن صحرا (سردار آزمون) ناآگاه به مسائل دین، عکس العمل های گوناگون نشان می دهند؟!

جناب قوجقی نژاد لازم است بنده حافظ یلمه متذکر شوم که ما جماعت علما نیزمعصوم نیستیم و بلکه خیلی از هم لباسی های ما،الگو بودن که به جای خود،بلکه باعث دین گریزی مردم نیز شده اند.

اما تردید کلی علما توسط شما نیز بسیار دور از انصاف است،چراکه از علمای ترکمن نیز زیادند اشخاصی که طبق جایگاه وموقعیت خودخالصانه بدون کوچکترین حقوقی به خدمت دین مشغول وسعی در انجام وظایف در حد توان دارند.اگرچه ما منکرکوتاهی های خود در موارد متذکر شما نیستیم.

اما آیا کوتاهی های علما در وظایف دینی و اجتماعی مانع از این باید گردد که هیچ گونه حرف حقی را از آنها قبول نکنیم. حال آنکه جبهه گیری شدید علمای ترکمن صحرا درمورد سردار آزمون بعد از صدها پیام و کامنتی بود که در مورد سگ محبوبش از طرف قوم ترکمن به ایشان رسید. ولی متاسفانه سردار صاحب با دوخط نتوانستند افکار پریشان قوم ترکمن را نسبت به نوشته خود به مسیر درستی راهنمایی کنند

اما جناب قوجقی نژاد عکس العمل نشان دادن علمای ما به یک جوان فوتبالیست ترکمن صحرا (سردار آزمون)که از دیدگاه شما ناآگاه به مسائل دین می باشند،بخاطر این است که ایشان شخصیت جهانی بوده وخیلی هارفتار،کردار وگفتار وی را برای خود الگو می دانند(چنانکه خیلی ها در تاتو زدن ودیگرموارد خلاف اسلام او را الگوی خود قرار داده به این گناهان افتخار می کنند)

اگر وی ازجوانهای عادی کوچه و بازار بودند و نوشته یا گفته وی درحد چند نفر،یک محله نیز موثر می بود ما هرگز در این مورد چنین عمل نمی کردیم. چنانکه امثال انکار های جناب سردار آزمون در امور دینی بین جوان های ما کم‌نیستند و این اولین بار است که بخاطر جهانی بودن شخصیت سردار آزمون آن هم بعد از پیامهای مکرر قوم ترکمن به ایشان جهت معذرت خواهی یا توجیه نوشتار خود، علمای ترکمن مجبور شدند تا با وی چنین برخورد کنند ،تا کسی دیگر از شخصیت های جهانی نسبت به دین اسلام چنین جرأتی را به خود راه ندهد.

در آخر قسمت دوم سخنی باعلما،روحانیون دارم و آن اینکه سبب اصلی اشتباه آقای سردار آزمون خیلی از ما روحانیون هستیم که اسلام را آن گونه بایسته و شایسته به مردم نرسانده ایم،آری عملکرد ضعیف خیلی از علما و بلکه الگو نبودن خیلی ازآنها دارد بازتابش را درجامعه ما نمایان می کند.چنانکه این طرف وآن طرف سخن هایی علیه اسلام از زبان بچه مسلمان می رسد:یکی می گوید دینی که صبح تا شب درآن بایدگرسنه باشیم قبول ندارم، دینی که ریش داشتن را لازم میداند قبول ندارم،دینی که محرم ونامحرم و اختلاط شان راجایز نمیداند قبول ندارم و…

اگرچنین پیش رود در آینده چیزی از دین ومذهب صحیح دراکثریت قوم ترکمن باقی نخواهد ماند، امید است که الله متعال…

نویسنده :حافظ امان الله آخوند یلمه

ادامه دارد

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن