اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

بیداری جهان اسلام شرط آزادی قدس

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت بندرعباس، بیداری جهان اسلام را شرط اصلی آزادی قدس از دست صهیونیست ها دانست.

به گزارش آوای سنت، شیخ یوسف جمالی طی سخنانی از اسرائیل به عنوان رژیمی فاقد عهد و پیمان یاد کرد و گفت: صهیونیست ها همواره به دنبال قدرت طلبی و اشغال سرزمین مقدس قدس هستند. برکت مادی و معنوی یکی از مشخصه های سرزمین فلسطین و مسجدالاقصی می باشد، زیرا که ارض محشر است و بسیاری از پیامبران الهی رسالت شان را در این مکان به انجام رسانده اند، لذا قرآن کریم نیز در آیات مختلف به اهمیت این سرزمین اشاره می دارد.

امروز متاسفانه در سایه ضعفی که کشورهای اسلامی دارند بر جسارت های یهود افزوده و هر روز به این مکان مقدس تجاوز صورت می گیرد.
شیخ جمالی، قوی ترین دلیل توهین قوم یهود به مسجد الاقصی را به کوتاهی های جهان اسلام مرتبط دانست و افزود: ضعف مفرط ما باعث شده است تا قوم ترسوی یهود که خدای متعال در قرآن با این خصوصیت یاد می کند، جسارت آن را پیدا کنند که هر روز حمایت جهانی را به سمت خود را بیشتر جلب نمایند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس در اینباره اظهار داشت: در تمامی تمدن ها سر دو مسئله حمایت از شهروندان و دفاع از خاک سرزمین اتفاق نظر وجود دارد و این دو ملاک قدرت تمدن ها را می رساند، لیکن می بینیم که مسلمانان بی گناه زیادی توسط جنگنده های غرب در خاک سرزمین هایشان به بهانه‌های واهی کشته می شوند و هیچ عکس العملی از سوی دول مسلمان مشاهده نمی شود. از سوی دیگر اگر یک شهروند آمریکای مورد اهانت قرار گیرد، این دولت با قدرت از وی حمایت بعمل آورده و چنانچه به طرز تفکر یک آمریکایی اهانت صورت بگیرد دولت آن همه ابزارهایش را بکار بسته و با این قبیل جریانات برخورد می کند.

شیخ جمالی با بیان این نکته که اگر به خود نیائیم و هویت مان را پیدا نکنیم، مشکلات لاینحل باقی خواهند ماند، یادآور شد: خوشبختانه هوشیاری و بیداری مسلمانان در حال افزایش است و به امید الله طولی نخواهد کشید که قدرت های سلطه گر عقب خواهند نشست.

این عالم اهل سنت، جنگ با یهود را از علامات قیامت توصیف کرد و ادامه داد: این جنگ تا جایی ادامه می یابد که مسلمانان پیروز می شوند و چنین رخدادی به اذن الله رخ خواهد داد. مسلمانان یک بار توسط خلیفه دوم و بار دیگر با رهبری صلاح الدین ایوبی بر یهودیان چیره شدند و اکنون نیز تا زمانی که رفتار مسلمانان به شکلی نشود که الگوی جهاد و ازادی داشته باشند، روی آزادی قدس را نخواهند دید.

مسلما تداوم روش های امروزی از جمله صلح با یهود و عادی سازی روابط زمینه آزادی قدس را فراهم نمی آورد. اگر در این مسیر قرار گیریم تا صد سال دیگر هم قدس آزاد نخواهد شد، چرا که این قوم نه عهد می داند و نه پیمان و فقط قدرت را می شناسند و هر روز بر قدرت طلبی و افزایش مرزهایش ادامه می دهد.

شیخ جمالی همچنین خاطر نشان کرد: صهیونیست برنامه دارد تا مرزهایش را گسترش بخشد و سازمان های بین المللی فقط به محکومیت عمل بسنده می کنند. این رژیم هر روز زمین های بیشتری را اشغال می کند. اسرائیل باید بداند که قدس سرزمین جدا ناشدنی جهان اسلام است و روزی فرا می رسد که با رشد و بیداری جهان اسلام از دست صهیونیست ها جدا خواهد شد

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن