اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

تاثیرات مخرب شرب خمر و مصرف مواد مخدر بر جوانان

آوای سنت: مدیر مدرسه دینی توحید بخش کهیر شراب را عامل نابودی غیرت و شرف جوانان مسلمان خواند.

به گزارش آوای سنت، مولانا نواب حوت شرابخواری را جزو بدترین و زشت ترین اعمال از نگاه احکام اسلامی دانست و با بیان آسیب‌هاى شرابخواری و همچنین گرایش برخی جوانان به استعمال مواد مخدر به بهانه های مختلف گفت: خدای متعال بر طبق علم و حکمت خود چیزهاى را که بر اخلاق، روحیه و جسم آدمى ضرر و نقصان وارد می سازند را حرام کرده است. یکى از چیزهایى که قرآن کریم با صراحت و نص صریح آن را حرام می داند، شراب می باشد. با توجه به اینکه آسیب های زیانبار خوردن شراب هم از نگاه شرعی و هم به لحاظ علمی و پزشکی هم از لحاظ به اثبات رسیده است باید از خوردن شدیدا پرهیز بعمل آید. شراب حتى مومن را از دایره ایمان خارج مى‌کند. رسول اکرم صلى ‌الله ‌علیه وآله وسلم در اینباره مى‌فرماید، نماز مسلمان شرابخوار پذیرفته نمى‌شود.

وی ادامه داد: مفهوم بیان نبی مکرم مبنی بر پذیرفته نشدن نماز تا چهل روز اوج کریه بودن و خباثت شراب را می رساند، زیرا اثر آن تا مدت زیادی در بدن باقیمانده و باعث مى‌شود تا نماز و سایر اعمال عبادی پذیرفته نشود. باریتعالی نیز افراد شرابخوار را مورد لعن و نفرین خود قرار داده است. کسانی که عادت به شراب دارند و کسانی که آنرا در جام دیگر اشخاص می ریزند از خشم و غضب الهی در امان نخواهند ماند. حتی وسیله‌اى که شراب را حمل مى‌کند هم ملعون است. شراب عقل را ذائل کرده و فرد را وادار به انجام کارهایی می کند که در مواقع عادی از فکر کردن به آنها شرمگین می شود. متأسفانه بسیارى از عناصر بیگانه، ناباب و بى‌ ارزش مى‌خواهند جامعه و خانواده اسلامى را به سوی نابودی سوق بخشند. دشمن نیز در همین زمینه سرمایه های کلانی را در نظر گرفته و می کوشد شراب را هر چه بیشتر در سرزمین های اسلامی رواج دهند.

مدیر مدرسه دینی توحید بخش کهیر هدف بدخواهان را نابودی عزت و شرف جوانان دانست و اظهار داشت: همه ما باید در قبال کسانی که می خواهند قدرت تفکر و اراده را از فرزندان مان را سلب کرده و قصد زمین گیر کردن آنها را دارند کاملا هوشیارانه عمل کنیم. عوامل فروش شراب اگر خوردن آن را مفید می دانستند پیش از دیگران به اولاد و نزدیکان خودشان می دادند. خماری، عصبانیت، پرخاشگری، تند خویی، ترک خانواده و کارتن خوابی را کسی نمی پسندد و دیدن این مناظر بسیار ناراحت ‌کننده است. در مقابله با اینگونه مسائل عزت و غیرت اسلامى جوان ما باید به ‌جوش بیاید. از خود بپرسیم که چرا برخی از مردم خود را چنین گرفتار کرده اند. افرادی که مى‌توانستند برای خانواده خود و جامعه مفید باشند، چگونه به این وضع فلاکت بار افتاده اند.

مولانا حوت متذکر شد: در این بین علاوه بر جامعه دولت‌ ها هم مقصر هستند. باید براى حل این قبیل مشکلات اندیشه و تدبیر داشته باشیم و همه قدرت و توان خود را بکار ببریم تا یکبار و برای همیشه فکر شراب و میگساری از فکر و ذهن بخش مهم و فعال جامعه خارج شود. با افراد دربند و گرفتار مانند فرزند خود رفتار کرده و آستین همت را بالا بزنیم تا سلامت شان را بازیافته و بتوانند به جامعه برگردند. پلمپ بودن درب قوطی شراب دلیل سالم بودن آن فرض نکنیم. اعتیاد به شراب هم مانند مواد مخدر عمل کرده و دست رنج افراد مبتلا را بر باد می دهد. شراب را منبع تولید گرما به بدن در روزهای سرد سال ندانیم. متاسفانه درآمدزایی با فروش مواد مخدر و شرابی که از آن سوی مرزها وارد می شود به منبع درآمد اقشار بیکار تبدیل شده است. برای ریشه کردن این چنین بلاهای خانمانسوز ابتدا باید زمینه های ایجاد بازارهای سالم کار را مهیا کنیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن