اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

مولانا نواب حوت: وحدت در همه ارکان دین از ضروریات است

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت مسجد جامع مسجد الاقصی بخش کهیر، وحدت بر پایه عمل به شرع دین مقدس در همه ارکان را یک مهم اساسی برشمرد.

به گزارش آوای سنت، مولانا نواب حوت، اصلاح خانواده و جامعه یکی از ضروری ترین مباحث روز جوامع دانست و گفت: خانواده انسان یک نهاد اجتماعی کوچک و مانند جامعه ‌ایی است که بسته به تعداد نفرات تفاوت هایی در میان نفرات آن دیده می شود. نوع تربیت فرزندان در این جامعه کوچک بستگی به عملکرد والدین در زمینه تربیت و آموزش آنها دارد، پس هر چه جدیت در این دو مقوله بیشتر باشد، اولاد به لحاظ جسمی و روحی رشد ایمانی منظم تری خواهند داشت. جامعه بیرونی نیز هم همین ‌گونه است و اگر فضاهای نامناسب از آن زدوده گردند ناهنجاری ها ریشه کن خواهند شد.

مولانا حوت اخلاق مداری را از ارکان رشد و بالندگی در خانواده و جامعه خواند و اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا اصلاحی که از زمان رسول ‌خدا‌ صلی‌ الله‌ علیه‌ وسلم بر جای مانده است را حفظ کنیم. خدای متعال نیز در کلام خود، طبیعت را با طبع سالم انسان‌ آفریده و سفارش می کند که برخلاف آن عمل نشود، زیرا نتیجه ای جز ویرانی و خرابی به بار نمی آورد. دستاورد نبی خدا از آغاز رسالت و تا پایان برقراری ساختاری ایده آل بود که برای همه نسل های بشر مفید می باشد.

مدیر مدرسه توحیدیه بخش کهیر، مواد مخدر و مشروبات الکی را از آلات افساد معرفی کرد و یادآور شد: مواد مخدر استعدادها را از بین می‌برد. آلوده کردن جامعه به مخدر و مشروب جرم بسیار بزرگی است. فرزند با وجود داشتن پدر یتیم می ‌شود. خانواده‌ بی ‌سرپرست مانده و نظام خانوادگی از هم می پاشد. علی رغم اقدامات بازدارنده، متاسفانه برخی ها این موارد را گسترش داده و هجم زیادی مخدرات و مشروبات را با اهداف غیر انسانی و افزایش مصرف کنندگان به دست مبتلایان می رسانند تا اراده کار کردن را از آنها بگیرند. لذا برخورداری از یک جامعه سالم همت عمومی را می طلبد.

مولانا حوت، تقویت وحدت بر پایه عمل به شرع دین مقدس در همه ارکان را یک مهم اساسی برشمرد و تاکید کرد: اتحاد و انسجام برای ملت سرافرازی و سربلندی می‌آورد، پس باید از تفرد و کج‌ روی اجتناب ورزیم. تندروی همواره محکوم است. دنیا ساحر و جادوگری است که می‌خواد انسان را به سمت خود جذب کرده و به هلاکت و نابودی بکشاند. زندگی را باید بر پایه احکام شریعت برنامه ریزی کنیم. شریعت تأثیر بسزایی در زندگی ها داشته و شریعت از بین برنده گمراهی ها و شکننده طلسم‌ ها و افسون ‌ها است. شریعت دین هیچ مشکلی را حل نشده باقی نمی‌گذارد.

این عالم اهل سنت خاطرنشان ساخت: نتیجه این که اساس همه مشکلات، معضلات، نافرجامی ها و نابسامانی ها به مسئله بی دینی ربط پیدا می کند. فرصت‌ های عبادت پس از رفتن دوباره برنمى‌گردند. انسان باید از زندگیش در این وادی مواظبت کند. باریتعالی، دنیا را بازیچه مى‌داند، اما ما نباید زندگى را بازیچه بگیریم. آخرین چیزى که رسول گرامی وصیت کرد، نماز بود. نماز، تحفه ویژه‌اى است که خدای متعال آن را براى ما به دست پیامبر خود فرستاده است. انتظار براى نماز سبب مى‌شود که فرشتگان برای شخص تا لحظه اداى نماز ثواب بنویسند. همه ما و به‌ ویژه جوانان باید به نماز از این منظر توجه کنیم، زیرا ادای طاعت و عبادت نشانه وجود ایمان در فرد مومن می باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن