اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

یهود و نصارا در پی تشدید اختلاف در امت اسلامی هستند

آوای سنت: امام جمعه بخش کهیر از توابع چابهار، مشکل امروز دنیای اسلام را نبود پیوند محکم مسلمانان با یکدیگر بدلیل وجود تفرقه و اختلافات دانست.

به گزارش آوای سنت، مولانا نواب حوت در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به شکست های دشمن در اجرای موفقیت آمیز، طرح ها، برنامه ها و دامه جنگ افروزی ها در سرزمین های اسلامی گفت: توطئه یهود بر ضد اسلام گرچه همیشه تلفات و خساراتی را در کوتاه مدت به همراه داشته است، لیکن به یاری و نصرت پروردگار هیچ کدام از برنامه های ضد بشری آنها منجر به نتیجه لازم نشده است.

امروز یهود چاره کار را در بازگشت به طرح مشرکان در صدر اسلام می بینند و تلاش می کنند تا جوانان مسلمان را نسبت به قرآن بیگانه کرده و ارادات شان به نبی مکرم صلی الله علیه وآله وسلم را کم رنگ نمایند.

اهل کفر چه در زمان نزول قرآن و چه در عصرهای پیشین و طی همین زمان در اتاق فکر خود فعال هستند. سرمداران بیگانه شبانه روز مشغول بررسی طرح هایی هستند تا با پیاده کردن برنامه هایشان در پایتخت کشورهای اسلامی و در شهرهایی که جزو مراکز علوم دینی شناخته می شوند، اسلام را از درون به تضعیف برسانند.

وی جشنهای فارغ التحصیلی حوزه های دینی را بهترین دلیل امت برای پیروزی در مقابله با کفر خواند و افزود: در پهنای جهان اسلام همه ساله تعداد زیادی از جوانان اعم از پسر و دختر به درجات عالی پایان تحصیلات حوزوی و حفظ قرآن کریم نائل می شوند و دشمن از این مسئله بشدت رنج می برد. بدخواهان دین اسلام با آنکه به حقانیت دین الهی مسلمانان پی برده اند، اما افراط گری در ذات شان نهادینه شده و نمی توانند با سایر ملل زندگی مسالمت آمیزی را دنبال نمایند.

سردمداران یهود و نصارا گرچه در ظاهر ادعای دوستی با مسلمانان دارند، اما قرآن کریم و رسول گرامی اسلام چهره واقعی آنان را پیشتر برای امت ترسیم کرده اند.

برای استقامت در برابر توطئه های پیش بینی نشده کفار باید وحدت را توسعه بخشیده و با امکانات موجود حمایت خود را از مسلمانانی که در گوشه و کنار مورد ظلم واقعه می شوند به نمایش بگذاریم، اگر در صدر اسلام هدف امت رساندن پیام دین به اقصی نقاط بود، امروز خطر گرفتاری در تفرقه امت را از همه طرف تهدید می کند.

مولانا نواب حوت ضمن تاکید بر ضرورت حمایت دولت های قدرتمند اسلامی از مسلمانان تهیدست و گرفتار به بیماری و جنگ افزود: امت واحده به جای نیاز به تولیدات بیگانگان باید حجم تبادلات اقتصادی با یکدیگر را بیشتر کند.

دانشمندان مسلمان زمانی سرآمد و شناخته شده بودند و مردم اروپا علوم مختلف را از آنها یاد گرفتند. نسل ما نیز این توانمندی را دارد تا مرزهای خودکفایی را به تسخیر خود درآورد. در حال حاضر کشورهای اسلامی پیوند محکمی با یکدیگر ندارند و از اختلافات رنج می برند.

فراموش نکنیم که شعور و بصیرت اسلامی افکار مسموم بدخواهان را خنثی می کند. دشمن اگر به خودش بود هیچ مسلمانی را زنده باقی نمی گذاشت. بی حرمتی به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام، تجاوز به سرزمین های اسلامی، سال ها غارت منابع و به بردگی کشیدن مسلمانان، ایجاد پایگاه نظامی به نفع خود همگی از مصادیق خصومت غرب بر علیه امت نبی مکرم اسلام بشمار می روند.

مدیر مدرسه توحیدیه بخش کهیر تاکید ورزید: سرانجام روزگار یهود و نصارا از صفحه خود محو خواهد کرد. آنها در پنهان کردن دشمنی شان با پیامبر امت و همچنین ممانعت از گسترش اسلام در کشورهای خودشان موفق نبوده اند.

زمانی تنها اعراب به مسلم بودن مشهور بودند. در نتیجه زحمات علما و مبلغین، اسلام آسیای میانه را نیز به خود پیوند داد و شماری از کشورهای اروپایی هم به مجموعه این دین الهی در آمدند.

خدای متعال یاری رسان امت است و ابرقدرت ها نمی توانند گزندی به جهان اسلام برسانند. آنها به این مسئله واقف هستند که هیچ اراده ای جز دامن زدن به اختلافات نمی تواند مسلمانان را از هم دور نگه دارد و برای همین دست از تلاش برنمی دارند.

وظیفه ما این است که اجازه ندهیم که قرآن و جایگاه رسول الله از زندگى ما و فرزندان و جامعه ما بیرون شود. باید به قرآن عمل کنیم و از رسول‌ خدا راهنمایى بگیریم. زندگى خود را با الگوبردارى از زندگى و شخصیت ایشان هماهنگ کنیم و این پیام را به دنیای پیرامون مخابره کنیم که برای حفاظت از دین به خواست خدای متعال و اراده ما بستگی دارد. مسلمان به احدی اجازه نمی دهد که به دین و پیامبر اسلام توهین و جسارت کند و کسانی که این کار را برای خود افتخار می دانستند در مدت زمان کوتاهی به امراض و روحی و جسمی گرفتار شده و خود را گرفتار عذاب اخروی کردند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن