اهل سنت ایرانعمومی

شیخ قتالی : جوامع به لحاظ سطح سرانه مطالعه در وضعیت مطلوبی قرار ندارد

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت بندرخمیر بیان داشت :ما یک ملت با فرهنگ هستیم، در هیچ جای دنیا به اندازه ایران شاعر، دانشمند و انسان فرهیخته ندارد و از این امتیازات باید استفاده شود تا موجب رغبت ما به ادبیات و فرهنگ کتابخوانی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان؛ سید عبدالجلیل قتالی ،امام جمعه موقت اهل سنت بندرخمیر در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خمیر نیز گفت:اسلام با کتاب شروع شده و اولین پیامی که از سوی خداوند توسط جبرئیل بر پیامبرش نازل می‌شود، کلمه «خواندن» است و همه بیانگر اهمیتی است که خداوند به قلم و کتاب و خواندن می‌دهد.

وی افزود: اسلام دینی است که به علم، آگاهی، دانش، کتاب و معرفت اهمیت می‌دهد و متاسفانه ما مسلمین اکنون در وضعیت نه‌چندان مطلوبی قرار داریم و اگر ما مسلمانان به تعالیم کتاب آسمانی عمل می‌کردیم قطعاً می‌توانستیم امتیازاتی که مسلمانان از قرون اول تا هشتم و نهم به دست آوردند به دست بیاوریم.

امام جمعه اهل سنت بندر خمیر تاکید داشت: در مقایسه با دیگر جوامع به لحاظ سطح سرانه مطالعه در وضعیت مطلوبی نیستیم و نباید چنین باشد و در حقیقت استحقاق ما این نیست که از نظر علم، توسعه و پیشرفت عقب مانده باشیم.

شیخ قتالی بیان داشت: اینجا دو مسئله مطرح است، اول رشد و توسعه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی در شهرستان بندر خمیر و خود کتاب که لازم است در جوامعی که نخبگان، فرهیختگان و اهالی قلم و کتاب زندگی می‌کنند ما موقعیت و شرایط کتابخوانی را برای آن‌ها فراهم کنیم و این بسیار مطلوب است.

وی افزود: بُعد دوم قضیه این است که ما باید درباره کتاب خواندن هم برنامه‌ای داشته باشیم.

عالم اهل سنت هرمزگان اظهار کرد: اما اگر می‌خواهیم کتاب در زندگی ما جریان داشته باشد باید از سن کودکی به سوی کتاب روی بیاوریم، از سن پیش دبستانی کودکان را به مطالعه کتاب و کتابخوانی عادت بدهیم و علاقمند بکنیم بنابراین ضرورت دارد که ارتباط تنگاتنگی بین متولیان کتاب و متولیان آموزش و پرورش ایجاد شود. همچنین ارتباط بین آموزش و پرورش و خانواده ها نیز باید محقق شود.

وی افزود: بنابراین نقش آموزش و پرورش در اشاعه فرهنگ کتابخوانی، نقش اساسی است.

شیخ قتالی خاطر نشان کرد: ما یک ملت با فرهنگ هستیم، در هیچ جای دنیا به اندازه ایران شاعر، دانشمند و انسان فرهیخته ندارد و از این امتیازات باید استفاده شود تا موجب رغبت ما به ادبیات و فرهنگ کتابخوانی شود.

شیخ قتالی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن