اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

صفات زنان مومنه برگرفته از امهات المومنین است

آوای سنت: مدیر مدرسه دارالقرآن سراوان، صفات بانوان مومنه را برگرفته از شیوه دینداری امهات المومنین توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، مولانا اسحاق سپاهی در جریان مراسم تجلیل از دانش آموختگان و جمعی از خواهران دارالتفسیر ابن عباس ( رض) آسپیج سراوان، حالات بانوان مسلمان و مومنه را برگرفته از صفات امهات المومنین سلام الله علیه دانست و گفت: در تاریخ می خوانیم که تا پیش شروع بکار حوزه های علمیه و مکاتب قرآنی، مردم مناطق مسلمان متاسفانه در خرافه پرستی غرق بوده و در هر جا قبر و یا زیارتگاهی را مشاهده می کردند بدان جا گسیل شده و حاجات خود را از مرده داخل قبر طلب می کردند، اما امروز به لطف ارشادات علما و آنچه که از کتب اساتید به دانش اندخته گان آموزش داده می شود بیداری اسلامی به وجود آمده و همه به خوبی می دانیم که تنها برآورده کننده حاجات، شفا بخش بیماران و روزی دهنده تنها در قدرت ذات الله متعال قرار دارد.

مولانا سپاهی عقیده توحیدی را از مهمترین تاکیدات دین اسلام خواند و افزود: قرآن کریم که از ابتدا به عنوان کتاب راهنمای امت مسلمان نازل و معرفی شده است و انبیاء از اولین تا خاتم، جز یگانگی و عبودیت باریتعالی را سفارش نکردند. پس تمام عبادات جانی و مالی و قولی و فعلی خاص و ویژه باریتعالی است. نبی مکرم صلی الله علیه وآله وسلم نیز در اولین پیام رسالت از مردم خواست تا به حقانیت حق تعالی ایمان آورده و به ایشان مژده سرافرازی و رستگاری داد.

مدیر مدرسه دارالقرآن سراوان، نقش بت پرستان در روزگار استیلای اشراف قریش بر زندگی و امور اعتقادی مردم را در نابرابری، تبیعض میان فرزندان، ظلم بر زنان و طبقه کارگری برشمرد و اظهار داشت: آنها که ترجیح به جهالت دادند سرانجام در جهل خود غرق شده و در برابر حق شکست خوردند.

بت پرستان گرچه چند صباحی توانستند بر مردم حکم رانده و آنگونه که دل شان می خواست بر سرزمین مکه فرمانروایی کردند، اما ترس و وحشت در همان آغازین ساعات دعوت رسول گرامی بر نفس شان چیره گشت و از آن پس هر چقدر بیشتر در برابر ارده و خواست الله ایستادگی کردند، بدتر و سنگین تر شکست خوردند و این سزای کسانی بود که وجود قدرتی مافوق فدرت انسانی را باور داشتند، اما خدایانی را می پرستیدند که منافع شان را برآورده سازد.

مولانا سپاهی با یادآوری کوتاهی زندگی در این سرای فانی تاکید کرد: میان نوع زندگی یک کارگر ساده با اساتید سرشناس، اطباء برجسته و سرمایه دارانی که تمام وقت شان به کار و فعالیت می گذرد ظاهرا تفاوت های زیادی دیده می شود، اما نعمت های ارزشمندی مانند سلامتی، آرامش خیال، نعمت عمر را فقط خدای متعال به بنده هایش ارزانی می بخشد. چه بسیار هستند اشخاصی که در فراوانی زندگی می کنند، لیکن از آشوب های درونی راحت نیستند.

اذعان به بزرگواری الله بی شک هر مشکلی را از هم باز کرده و حاجت هر نیازمندی را برآورده می سازد. جوانان بدانند که هیچکس جز ذات یگانه از علم غیب خبر ندارد و اگر کسانی ادعای پیش بینی و طالع بینی بکنند، نباید سخنان شان را باور کرد. تنها پیام رسان این امت حضرت پیامبر بود که به حضرت جبرئیل علیه السلام اتصال داشت و آن ملائکه مقرب نیز جز از خدا چیزی را به نبی نمی رساند. آگاه باشیم که زمانه ما را از خویشتن و معبود بی همتا غافل نکند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن