مجلس و نمایندگان

سعیدی:دانشگاه فرهنگیان را دریابید

آوای سنت: نماینده چابهار و کنارک در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه بیشتر به کمبودهای دانشگاه فرهنگیان شد.

به گزارش آوای سنت، معین الدین سعیدی طی سخنانی راجع به ناهمخوانی خدمات ارائه شده به معلمان و تاثیر آن در تربیت نسل آینده گفت: مقام معظم رهبری، دانشگاه فرهنگیان را مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت معرفی کرده و اعتقاد دارند که تمام ورودی ‌‌های آموزش و پرورش باید از مجرای این دانشگاه عبور کند. در حال حاضر در کشور بیش از صد و بیست هزار دانشجو معلم داریم و تعدادی از معلمان جزو ماده بیست و هشت هستند که متاسفانه از کمبود فضای آموزشی و خوابگاه آموزشی رنج می برند.

با تمام این اوصاف پردیس‌های فرهنگیان افزایش پیدا نکرده و امید داریم مجلس شورای اسلامی قوانینی را برای رفع مشکلات خوابگاهی و آموزشی این دانشگاه بزرگ کشور مصوب کند تا فضاهای مازاد دانشگاه پیام نور و علمی کاربردی در اختیار این دانشگاه قرار گیرد.

وی در این خصوص ادامه داد: عدم همخوانی استاد و دانشجو در دانشگاه فرهنگیان جای انتقاد دارد. در حال حاضر در برابر صد و ده دانشجوی دانشگاه فرهنگیان یک استاد وجود دارد. این وضعیت در شرایطی قابل حل است که این رقم دانشجو به بیست نفر کاهش پیدا کند. این فاصله تاریخی نتایج مطلوبی در سیستم آموزشی کشور از خود به جای نمی‌گذارد.

سعیدی با تاکید به اهمیت ویژه دانشگاه فرهنگیان در پیشرفت کشور یادآور شد: با توجه به جایگاه ویژه دانشگاه فرهنگیان در توسعه و پیشرفت کشور می‌طلبد اعتبارات دانشگاه فرهنگیان در بودجه سال آینده افزایش پیدا کند. مجلس به ویژه کمیسیون آموزش در این راستا بسیار فعال بوده و انتظار می‌رود به همت نمایندگان در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس شاهد افزایش معنادار اعتبارات دانشگاه فرهنگیان باشیم. اگر چنین مهمی در نظر گرفته نشود بی تردید خلاهای در نظام آموزشی کشور بیشتر از گذشته خواهد شد.

این عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش و تربیت نسل آینده از اولویت نخست کشور است و مجلس باید به این مسئله در بودجه بندی هر ساله به صورت ویژه رسیدگی انجام دهد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن