اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

ضرورت اعلام انزجار از هتاکان قرآن کریم

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت مشهد ریزه، اعلام انزجار بر علیه هتاکان به قرآن کریم را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالکریم علی بائی طی سخنانی در باب اهمیت عید قربان، بهترین عمل انسان مسلمان در روز عید اضحی را ذبح خالصانه قربانی در پیشگاه خداوند متعال خواند و گفت: بدانیم که منظور و هدف از قربانی کردن هزینه نیست، بلکه ذخیره است. عید قربان تنها با ذبح قربانی معنا نمی شود، بلکه این عید ذبح وساوس و تمایلات نفسانی نیز می باشد. این سنت و یادگار حضرت ابراهیم علیه السلام است که صرفاً در یک داستان معمولی خلاصه نمی شود.

در همه مراحل زندگی ایشان می توانیم درس ایثار، از خود گذشتگی، سرسپردگی و اطاعت کامل از دستورات الهی را استخراج نماییم. در این داستان علاوه بر اطاعت کامل پدر، تربیت اولاد نیز حائز اهمیت شمرده می شود. فرزندی که بلافاصله فرمان الهی را پاسخ مثبت می‌دهد، نشان از تربیت صحیح و ایمانی را می رساند.

مولانا علی بائی با تاکید بر پندهای حج تمتع و عید قربان افزود: فرزند بهترین ثمره زندگی انسان است و نباید به حال خودش رها شود. زمانی که توانست در تکلم مهارت پیدا کند با رفاقت، دوستی و مهربانی او را توصیه و ارشاد نموده و از خانه، کانونی بسازیم که فرزندان در آن با صفا و صمیمیت تربیت یابند. امروز برای اولاد مسلمانان در کوچه و خیابان برنامه ریزی صورت می گیرد و همیشه یک عده افراد ناباب در صدد شکار و انحراف عقاید ایشان هستند.

مولانا علی بائی، اطاعت از دستورات الهی را مهمترین برنامه زندگی خانواده دانست و اظهار داشت: از داستان حضرت ابراهیم یاد می‌گیریم که یک دستور هر چه که هست باید به انجام برسد. اوامر قرآن کریم هر چند به ظاهر ممکن است به ضرر ما باشد، اما قطعا بعد از آن فرج و گشایش پیش خواهد آمد. دستورات اسلام و شریعت در هر همه ابعاد باعث عروج، خودسازی، خداشناسی و جامعه سازی است. توجه و عمل به دستورات الهی و سنت نبوی بر همه مسلمین به خصوص در سطح کلان آن، یعنی سران حکومت ‌های اسلامی واجب و ضروری می باشد.

امام جمعه اهل سنت مشهد ریزه عنوان کرد: اگر امروز حکومت ‌های اسلامی با هم متحد می ‌بودند، شاهد جنگ و خونریزی در بلاد اسلامی نبودیم و اجازه نمی‌دادیم که بلاد کفار به بهانه آزادی بیان و اندیشه به قرآن عظیم الشان توهین کرده و فرزندان مسلمان را تحقیر نمایند. جامعه اسلامی باید از چنین رفتارها و اعمالی اعلام انزجار کند و جامعه بین‌الملل و حقوق بشر نیز باید جلوی چنین کارهای ضد بشری را بگیرد. لازمه جامعه خوب و با آرامش و مسالمت آمیز، وحدت و اتحاد به معنی واقعی کلمه است. کشور ما و سایر ملل اسلامی به وحدت و همدلی عملی نیاز دارند و این وحدت و همدلی با همراهی همه اقشار، مذاهب و گروه ‌ها به تحقق می پیوندد.

باید با دوراندیشی، سعه صدر و مدارا، اجرای قوانین شرعی، دعا و نیایش، اجرای عدالت، گفتمان، توجه به خواست ملت و عمل به سیره نبوی این یکدلی و انسجام را تقویت کرد.

مدرس حوزه علمیه انوارالعلوم خیرآباد در بیان برخی از معضلات جامعه متذکر گردید: دوری از قرآن و سنت باعث فلاکت و مشکلات فردی و اجتماعی است. یکی از مسائلی که می‌توان به آن اشاره کرد، دسترسی و مصرف مواد مخدر می باشد. می طلبد مسئولان با افراد فروشنده که باعث تخریب بنیان خانواده‌ها می‌شوند به شدت برخورد داشته باشند. از دیگر معضلات اجتماعی بدقولی، بدعهدی، بدحجابی و بی‌اعتمادی است که جامعه را به سوی نابودی می کشاند و همه وظیفه داریم برای برون رفت از این مشکلات چاره اندیشی کنیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن