اهل سنت ایرانعمومی
موضوعات داغ

ضرورت توجه جدی مسئولان به مشکلات مریوان

ماموستا حسینی:بیکاری جوانان امید به آینده را در مریوان کاهش داده است

آوای سنت: امام جماعت یکی از مساجد مریوان عملی نشدن وعده های داده شده به مردم را باعث سردی انتخابات در آن حوزه انتخابیه دانست.

به گزارش آوای سنت ماموستا سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار ما شهر با گریزی به فضای سرد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آن حوزه انتخابیه گفت: مریوان یکی از شهرهای محروم کشور بشمار می رود و با وجود قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی مناسب، متاسفانه از داشتن کارخانجات تولیدی که زمینه اشتغال جوانان را فراهم آورد، محروم است. وعده های داده شده تحقق نیافته و تا مادامی که خرد جمعی در کار نباشد و آتیه عمومی در نظر گرفته نشود، تغییر مثبتی در شرایط مردم منطقه ایجاد نخواهد شد.

وی با اشاره نگاه قومیتی مردم به انتخابات افزود: حمایت اقوام و طوایف از کاندیداها تاثیر زیادی بر نتیجه انتخابات این حوزه انتخابیه  دارد. بیکاری جوانان و مشکلات زیادی که امسال و هر سال برای کولبرها پیش می آید، باعث شد تا فضای انتخابات یازدهم در مریوان سرد و کمرنگ شود. مردم مریوان از نماینده خود انتظار رسیدگی به مسائل و ایفای نقش در جهت به حداقل رساندن مشکلات را دارند. متاسفانه در طول دوره کنونی که رو به پایان است مشکلات کاهش پیدا نکرده اند و معضل بیکاری همچنان به قوت خود باقی است.

ماموستا حسینی یکی از وظایف نمایندگان مجلس را دفاع از حقوق شهروندی مردم حوزه انتخابیه خواند و اظهار داشت: جوانان تحصیل کرده مریوانی آینده روشنی را برای خود متصور نیستند. سالیان زیادی سپری شده اند، اما حرکتی از سوی نمایندگان این حوزه برای ایجاد زمینه اشتغال جوانان فارغ التحصیل مریوانی دیده نشده است. از سوی دیگر به وضعیت جاده ها نیز رسیدگی کافی صورت نمی گیرد و مردم محلی در این زمینه رنج زیادی متحمل می شوند. نمایندگان برخی از حوزه های دیگر قوی و مثبت عمل می کنند. تلاش آنها بر این است تا با ایجاد زمینه اشتغال و در راس آن اعطای وام های کم بهره به جوانان، برای راه اندازی واحد های تولیدی کوچک ، معضل بیکاری را کاهش بخشند، ولی در مریوان چنین عزمی دیده نشده است.

این عالم اهل سنت ظرفیت های حوزه انتخابیه مریوان در زمینه تولیدات انواع میوه را، غنی دانست و بیان کرد: مریوان یک شهر مرزی و همجوار با شهرهای مرزنشین کشورعراق شناخته می شود. احداث کارخانه های آبمیوه گیری و تولیدات مرکبات از محصولات باغات می تواند اوضاع اقتصادی مردم محلی را تا حد زیادی بهبود بخشد. روزانه از طریق جاده های این حوزه انتخابیه تعداد زیادی کامیون به طرف مرز عراق تردد می کنند و ما نیز می توانیم با کار در زمینه تولیدات محلی، محصولات خود را به کشور همسایه صادر کنیم.

ماموستا حسینی کولبری را تنها منبع درآمد غیر مطمئن برای جوانان و سرپرستان خانواده های کم درآمد خواند و تاکید کرد: ایجاد بازارچه تجاری در نقطه صفر مرزی به تنهایی می تواند درصد قابل توجهی از جوانان را وارد بازار کار کند. این موضوع سابقا مورد توجه قرار گرفته بود، ولی تاکنون اقدام عملی درباره آن صورت نگرفته است. کولبری در جاده های صعب العبور کوهستانی مریوان خطرات بسیار زیادی را به همراه دارد. اگر شرایط کار بهتر فراهم بود، مردم جان خودشان را برای تحصیل روزی در این مسیرهای دشوار به خطر نمی انداختند. شرایط سخت اقتصادی باعث می شود تا کولبری فعلا به عنوان یک منبع درآمد خانواده ها به حساب آید.

این عالم اهل سنت کرد تصریح کرد: ما کولبری را در شان خود نمی دانیم. این مردم طی سال های جنگ تحمیلی از وطن و خاک خود پاسداری کرده اند و مشکلات آن زمان را جان خریدند. به کول کشیدن اجناس ظریف و سنگین و حمل آنها در مسیرهای صعب العبور و صخره های سنگی خطر سقوط و از کار افتادگی را به دنبال دارد. همچنین گرفتار آمدن در سرمای کشنده جان کولبرها را تهدید می کند. از نماینده آینده مجلس می خواهیم تا تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات عمومی و بهبود اوضاع معیشتی مردم بکار ببندد.

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن