اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

ضرورت توجه همزمان به امور دنیوی و اخروی

آوای سنت: استاد حدیث دارالعلوم زاهدان ازدیاد خودکشی در کشورهای پیشرفته را به دلیل ضعف مردم در خداشناسی دانست.

به گزارش آوای سنت مولانا عبیدالله بادپا در تحلیلی، پیامد های تلخ و شیرین در طول حیات را نشانه تدبیر خدای متعال برای آگاهی بشر از شیوه زندگی خود دانست و گفت: آرامش هدفی است که همه مخلوقات و جانداران آن را در حیات خود جستجو می کنند. یکی از اهداف ما انسان ها نیز برخورداری از  امنیت روحی و جسمانی در خانه و جامعه  است. ما کار و تلاش می کنیم تا در واقع به آرامش و سکون برسیم.

وی به نقل از قرآن کریم افزود: هر انسانی که کاری مفید و شایسته انجام دهد به او زندگی پاک هدیه می‌کنیم. این پاداشی اخروی و همیشگی برای مومنین خدا شناس است. برخی بندگان خودشان را در تجملات زودگذر غرق کرده و لذت فانی را به آسایش و سعادت جهان آخرت ترجیح می دهند، اما بدانید که چنین پنداری اشتباه است. لذت دنیوی هوا و هوس های شیطانی به دنبال دارد و موجب غفلت کسانی می‌شود که عمری به طاعت خدای متعال همت گماشته اند.

مولانا بادپا ادامه داد: راحتی دنیا تداوم نمی یابد. همیشه منتظر این نباشیم که همه چیز بر وفق مراد ما پیش برود. اجازه ندهیم که ناملایمات زندگی بر روحیه ما اثر منفی بگذارند. دنیا مجموعه ای از حوادث تلخ و شیرین است و مصیبت نیز بخشی از حوادث تلخ می باشد که باید آن را تحمل کنیم. یقینا پروردگار دانا راه های مدیریت و برون رفت از مشکلات و مصیبت ها را به بندگان مومن و با ایمان نشان خواهد داد.

این عالم اهل‌سنت با ابراز تاسف از ناشکیبایی برخی نسبت به دشواری های زندگی عنوان نمود: اشخاص ضعیف و کسانی که رابطه گرمی با نماز و عبادت ندارند، با کوچکترین پیشامدی دست به خودکشی می زنند‌. همه ادیان این عمل را مردود می دانند، با اینحال خودکشی در کشورهای پیشرفته بیشتر شده است.

سختی معیشت امتحانی برای بشر است، همه ما دغدغه کسب رزق و روزی داریم، لیکن باید بدانیم فقط انسان های پاک و با تقوا  هستند که رزق و روی و کسب اندوخته حلال را با استعانت از باریتعالی ممکن و میسر می دانند.

کارشناس دانشگاهی دارالعلوم زاهدان تاکید کرد: بدون شک  دعای مومنی که صبر و شکیبایی پیشه می کند در درگاه خدای متعال پذیرفته خواهد شد. بشر ذاتا دوست دارد تا در جامعه به جایگاهی خاص برسد. در تاریخ بسیار بودند افرادی که این جایگاه را از راه عمل خلاف و به صورت کوتاه مدت به دست آورده و دیری نپائید که این امتیاز برایشان به پایان رسید.

مولانا بادپا تاکید ورزید: انسان خداشناس مانند نبی مکرم اسلام صلی الله علیه واله وسلم و صحابه رضی الله عنهم در طول زندگی کوتاه خود راه رستگاری و پرهیزگاری پیشه کردند و با آنکه قرن ها از رحلت این بزرگواران می گذرد، نام شان به نیکی باقی است.

باریتعالی برای هر مشکل و گرفتاری پیش پای بنده اش راه حل می گذارد و این ما هستیم که باید بدانیم در وقت حادث شدن مشکل و لحظه برطرف شدن آن چگونه انسانیت خود را حفظ کنیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن