اخبارخارجی

صدور مجوز حلال برای واکسن های کرونای وارد شده به اندونزی

آوای سنت : شورای علمای اندونزی مجوز حلال برای اولین سری از واکسن های کرونا که به این کشور وارد شده است را برای استفاده مسلمانان صادر می کند.

به گزارش آوای سنت به نقل از « thehindu»،بالاترین نهاد روحانیت مسلمانان اندونزی مجوز حلال برای اولین سری از واکسن های کرونا که به این کشور وارد شده است،صادر می کند.

در صورت تایید این واکسن برای استفاده ،مجوز صادر شده از سوی آژانس تضمین محصولات حلال شورای علمای اندونزی گام مهمی را در تلاش برای ایمن سازی در پرجمعیت ترین کشور مسلمان نشین جهان بر خواهد داشت.

«مهاجر افندی» ، وزیر توسعه انسانی و فرهنگ اندونزی در یک کنفرانس خبری در این باره گفت: تحقیقات توسط آژانس تضمین محصولات حلال شورای علمای اندونزی و  موسسه ارزیابی مواد غذایی ، داروها و محصولات آرایشی و بهداشتی به اتمام رسیده و برای صدور گواهینامه حلال به این شورا ارائه شده است.

بیش از ۱ میلیون دوز واکسن آزمایشی کرونا ساخته شده توسط یک شرکت چینی عصر یکشنبه وارد اندونزی شد اما دولت هنوز برنامه دقیقی برای توزیع دوزها ندارد.

وزیر بهداشت اندونزی در این باره گفت: دولت واکسنی را ارائه می دهد که ثابت شود بی خطر است و تحت توصیه های سازمان بهداشت جهانی آزمایش های ایمنی را پشت سر گذاشته است.

اولین سفیر ملی یونیسف در اندونزی نیز در این باره گفت: اگر واکسن آزمایشی از آزمایشات ایمنی مرحله سوم عبور کند ، انتظار می رود برنامه های ایمن سازی از اواسط سال آینده آغاز شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن